Vianney Duault
Vianney Duault, dyrektor dystrybucji Eurosportu na Europę Wchodniąo uruchomieniu polskiej wersji serwisu internetowego i planachstacji na bieżący rok.
Tomasz Wojtas: Dlaczego Eurosport postanowił uruchomićpolską wersję językową swojego serwisu?
Vianney Duault: Internet to obecnienajdynamiczniej rozwijające się medium, dlatego żadna firma -również stacja telewizyjna - nie może sobie pozwolić nanieistnienie w sieci. A ponieważ nasi widzowie szukają informacjiprzede wszystkim z kraju, w którym mieszkają, międzynarodowy serwisEurosportu działający pod adresem z rozszerzeniem .com nie do końcaspełnia ich oczekiwania, co zresztą wiemy bezpośrednio od nich. Ztego powodu uruchomiliśmy już wersje naszej strony w ośmiu krajacheuropejskich . Nie są one jednak prostymi kalkami, tłumaczeniamiogólnego serwisu, tylko odrębnymi platformami informacyjnymidopasowanymi do odbiorców z konkretnego kraju. Podobnie jest zestroną Eurosport.pl - najważniejsze miejsce zajmują w niejmateriały dotyczące wydarzeń i sportowców z Polski.
- Co będzie wyróżniać polski serwis Eurosportu od innychstron o tematyce sportowej działających w naszymkraju?
Jako stacja telewizyjna stawiamy przede wszystkim na treścimultimedialne, które można oglądać bezpośrednio na stronie, bezkonieczności instalowania dodatkowych programów. W serwisieudostępniamy programy informacyjne i skróty transmisji- wszystkiemateriały video w najlepszej jakości i oczywiście z polskimkomentarzem. Zamierzamy również zamieszczać dużo plików filmowych znaszego bogatego archiwum, żeby umożliwić internautom ponowneprzeżycie dawnych emocji sportowych. Nie oznacza to jednak, że niezależy nam na jakości tekstów publikowanych w serwisie - żeby jązapewnić, stworzyliśmy świetny zespół redakcyjny kierowany przezRafała Saka. W informacjach i relacjach tekstowych chcemyzdecydowanie wyjść poza kopiowanie depesz agencyjnych, dodającwłasne wiadomości, opinie, wywiady, blogi.
- Jaki poziom popularności polskiego serwisu zadowolikierownictwo Eurosportu?
Do tej pory dziewięć serwisów Eurosportu działających wposzczególnych krajach razem ze stroną ogólną miały ok. 9,9 mlnunikalnych użytkowników. Wraz z uruchomieniem witryny Eurosport.plmamy zamiar zdecydowanie przekroczyć liczbę 10 mln użytkowników,ale o konkretnych oczekiwaniach będzie można rozmawiać dopiero pokilku miesiącach funkcjonowania strony. Na pewno chcemy być wczołówce polskich serwisów sportowych.
- W ubiegłym roku Eurosport osiągnął nieco niższąoglądalność niż Polsat Sport. Jak zamierzacie w bieżącym rokukonkurować z tą stacją o pozycję lidera wśród sportowych kanałówtematycznych?
Polsat Sport ma rzeczywiście świetnie dopasowaną ofertęprogramową, której najważniejszym elementem były w poprzednim rokutransmisje z mistrzostw Europy w piłce nożnej oraz wyścigi Formuły1. Na osiągnięcie przez tą stację niewielkiej przewagi nadEurosportem wpływ miało również wycofanie kanałów Eurosportu przezsieć kablową Multimedia Polska na początku ubiegłego roku. Ostatniokupiliśmy prawa do transmitowania meczów niemieckiej ligipiłkarskiej i to one - chociażby ze względu na grających tamPolaków - powinny cieszyć się w waszym kraju dużą popularnością. Wroku bez wielkiego wydarzenia piłkarskiego zainteresowanie widzówpowinno bardziej skierować się na transmitowane przez nas sportyzimowe i lekkoatletykę.
- W takim razie kiedy Eurosport wróci do sieci kablowejMultimedia Polska?
Cały czas rozmawiamy na ten temat z firmą Multimedia Polska, aletrudno w tej chwili określić, kiedy zakończą się te negocjacje. Napewno zamierzamy wrócić z naszymi kanałami do tej sieci, ponieważchcemy być obecni w jak największej liczbie polskich domów.
Dołącz do dyskusji: Vianney Duault