UPC w Cannes
Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska po raz kolejny gościł na targach telewizyjnych MIPCOM w Cannes.
Targi MIPCOM - zakończone właśnie w Cannes - to impreza o globalnym znaczeniu dla branży zajmującej się telewizją, video i DVD, nowymi mediami, Internetem oraz telefonią komórkową. Wśród uczestników targów znaleźli się producenci, kupujący i sprzedający kontent, finansiści oraz dystrybutorzy produkcji rozrywkowych w mediach elektronicznych.
Na targach obecny był także Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska.
- MIPCOM jesienią i MIPTV wiosną to tradycyjne spotkania osób związanych z elektronicznymi mediami, również spoza Europy. Z jednej strony to telewizyjne targi, na których negocjowane i finalizowane są umowy na zakup programów i formatów, z drugiej konferencja dająca dobry przegląd najnowszych trendów w produkcji i dystrybucji telewizyjnego „contentu”. W moim przypadku to przede wszystkim miejsce, w którym w ciągu kilku dni można było spotkać się praktycznie ze wszystkimi kluczowymi partnerami po stronie programowej rynku. Jestem też członkiem prezydium Cable Europe/ECCA, europejskiej organizacji operatorów komunikacji elektronicznej, od kilku lat organizujemy w trakcie MIPCOM „spotkanie na szczycie” czołowych operatorów i dostawców programingu. Oprócz oficjalnych rozmów w ciągu dnia, równie istotne, nieformalne spotkania mają miejsce wieczorami, w hotelach przy La Croisette, oraz na pokładach jachtów zacumowanych w porcie Cannes - powiedział nam w Cannes Marek Sowa.
@##cmd=file;file='20061010(014).jpg'##@
- Czego oczekiwałem po targach? Telewizyjny rynek wyraźnie przyspiesza, również w Polsce. Na nieustanne zmagania nadawców w obszarze nowych programów, oglądalności, kolejnych kanałów tematycznych, zaczynają nakładać się głębokie zmiany w dystrybucji. Oddaje to program części konferencyjnej tegorocznego MIPCOM-u, w którym kolejne dni zostały poświęcone programingowi i reklamie, cyfrowej dystrybucji programów telewizyjnych i filmów, telewizji w sieciach komórkowych, oraz najnowszemu trendowi, tj. programom tworzonym przez samych widzów. Jedną z zalet MIPCOM jest możliwość połączenia rozmów biznesowych z wymianą doświadczeń i opinii o kierunkach zmian na rynku. Do Cannes przyjeżdżają szefowie największych mediów, co zapewnia odpowiednią kategorię wagową takich spotkań - dodał Marek Sowa.
Dołącz do dyskusji: UPC w Cannes