TVP z cennikiem reklamowym na lipiec i olimpiadę. Najdroższy spot przy ceremonii zamknięcia
Telewizji Polska rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego na lipiec i przy transmisjach z igrzysk olimpijskich. W lipcu zdecydowanie najdroższy jest finał Euro 2012, a przy olimpiadzie - ceremonia otwarcia i zamknięcia.
Zaplanowana na niedzielę 1 lipca transmisja finału Euro 2012 znalazła się w lipcowym cenniku TVP, bo można jeszcze kupić reklamę przy niej. Spoty przy samym meczu, który pokaże TVP 1, kosztują od 107 do 226 tys. zł, a przy studiu przed- i pomeczowym - 50,6-55,2 tys. zł. Jeśli w meczu będzie dogrywka lub rzuty karne, za reklamę przy nich trzeba będzie zapłacić, odpowiednio, 231 i 238 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto spotów 30-sekundowych).
TVP zaczęła już sprzedaż reklam przy igrzyskach olimpijskich, które będzie pokazywać od 27 lipca do 12 sierpnia. Najdroższy spot przy transmisji ceremonii zamknięcia kosztuje 32,7 tys. zł, a przy ceremonii otwarcia - 31,1 tys. Na reklamę przy zawodach transmitowanych w TVP1 w niedzielę po 20:00 trzeba wydać maksymalnie 24,7 tys. zł, a w sobotę o tej porze - 23,8 tys. zł.
Przy czym TVP czeka jeszcze na szczegółowy terminarz rozgrywek z udziałem polskich siatkarzy, a po jego otrzymaniu uzupełni cennik. Natomiast oficjalni sponsorzy igrzysk do 18 czerwca jako pierwsi mogli zarezerwować czas reklamowy przy transmisjach. W poszczególnych blokach mają też zagwarantowaną wyłączność konkurencyjną, tzn. nie mogą być wtedy emitowane spoty marek z tych samych segmentów rynku.
Wśród pozostałych pozycji z lipcowej ramówki TVP najdroższe są bloki reklamowe po głównym wydaniu „Wiadomości” i przed prognozą pogody. Emisja spotu o tej porze w niedzielę kosztuje od 32,1 do 32,4 tys. zł. To nieco mniej niż rok temu, kiedy za reklamę w tym paśmie trzeba było zapłacić nawet 38 tys. zł.
Spot przed niedzielnym filmem w TVP 1 po 20:00 kosztuje 28 tys. zł, a przed sobotnimi programami kabaretowymi w TVP 2 o tej porze - 26 tys. zł. Natomiast na reklamę przy transmisji gali Eska Music Awards (piątek 20 lipca w TVP 2) trzeba wydać maksymalnie 25 tys. zł, a przy koncercie Lato Zet i Dwójki - 20 tys. zł.
Ogółem reklamy w lipcowym cenniku TVP 1 i TVP 2 są średnio o 9,3 proc. tańsze niż rok wcześniej. Biuro reklamy TVP sprzedaż tej oferty rozpoczęło w środę. Do czwartku można wykupywać czas reklamowy bezpośrednio w cennika, a od 14:00 - rezerwować pakiety ratingowe. Natomiast na piątek jest zaplanowany buking pakietów KZP.
TVP zaczyna sprzedaż reklam na lipiec jako ostatni z głównych nadawców. Wcześniej swoje cenniki na przyszły miesiąc udostępnili TVN (zobacz szczegóły) i Polsat (przeczytaj więcej).
Dołącz do dyskusji: TVP z cennikiem reklamowym na lipiec i olimpiadę. Najdroższy spot przy ceremonii zamknięcia