SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP stawia na Teatr Telewizji. Ewa Millies-Lacroix zarządza nowo utworzoną agencją kreacji teatru tv

Zarząd Telewizji Polskiej powołał Agencję Kreacji Teatru Telewizji Polskiej, która zajmie się produkcją spektakli telewizyjnych. Nadzór nad nową jednostką - jako pełnomocnik zarządu - objęła Ewa Millies-Lacroix.

Głównym zadaniem agencji jest tworzenie spektakli Teatru Telewizji, przeznaczonych dla anten TVP oraz serwisu VoD.tvp.pl. Wśród nowych produkcji mają się znaleźć przedstawienia oparte na tekstach napisanych specjalnie na zamówienie Agencji Kreacji Teatru Telewizji Polskiej. Pierwsze spektakle wyprodukowane przez nową jednostkę pojawią się we wrześniu br.

AKTTP działa od czerwca. Do tej pory produkcją spektakli telewizyjnych zajmowała się Agencja Produkcji Telewizyjnej i Filmowej. Od listopada ub.r. szefem APTiF jest Maciej Muzyczuk, który zastąpił Wojciecha Hoflika.

- Stworzenie nowej jednostki ma na celu zintegrowanie działań programowych, artystycznych i wizerunkowych Teatru Telewizji, podejmowanych w ramach TVP. Powołanie nowej jednostki Teatru Telewizji to powrót do najlepszych tradycji Telewizji Polskiej - tłumaczy Wirtualnemedia.pl centrum informacji TVP.

Telewizja Polska chce zwiększyć liczbę premierowych spektakli, prezentowanych w ramach poniedziałkowego pasma TVP1 Teatr Telewizji oraz Studia Teatralnego Dwójki.

- Teatr Telewizji to zjawisko unikatowe w skali światowej, które zasługuje na wyjątkową opiekę Telewizji Polskiej. Jego spektakle trwale wpisały się w polskie dziedzictwo kulturowe i wypełniają najwyższe standardy misji publicznej - tłumaczy Jacek Kurski, prezes TVP. - Powołanie Agenci Kreacji Teatru Telewizji przywróci mu należną rangę w polskiej kulturze, pozwoli popularyzować kulturę wysoką i wzbogacić ofertę programową o produkcje najwyższej jakości - podkreśla.

Pełnomocnikiem zarządu ds. utworzenia Agencji Kreacji Teatru Telewizji została Ewa Millies-Lacroix, od wielu lat związana z redakcją Teatru Telewizji.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2016 roku Telewizja Polska zawarła ze spółką Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo trzyletnią umowę, na mocy której firma ta do 2019 roku będzie sponsorem m.in. Teatru Telewizji i Studia Teatralnego Dwójki. Wartość zawartego kontraktu opiewa na kwotę 5,738 mln zł netto.

Dołącz do dyskusji: TVP stawia na Teatr Telewizji. Ewa Millies-Lacroix zarządza nowo utworzoną agencją kreacji teatru tv

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jonasz
Niestety wszelkie zmiany Kurskiego w TVPIS wychodzą telewizji na gorsze. Każdy program pomysł projekt to klapa. Teleranek Sonda Opole itp itd. Każdy format nawet zerżnięty spartoli. Chłop nie ma szczęścia. Odwrotność Midasa - co dotknie to g. Teraz zabrałsię za teatr. Olaboga!
0 0
odpowiedź
User
Bdt
Gdzie pracujesz ? W Akatetepie . A ty? A ja jeszcze w Nosie Hoflika
0 0
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Powołanie nowych jednostek to tak w ramach oszczędności, TVP ma przecież nóż na gardle...
0 0
odpowiedź