“Top model” pokonał konkurencję, ale stracił pół miliona widzów
Trzecia edycja programu “Top model. Zostań modelką!“ miała średnio 2,23 mln widzów, czyli o 470 tys. mniej niż druga seria tego reality-show. Format dał jednak TVN pozycję zdecydowanego lidera rynku i przyniósł z reklam 28 mln zł.
Średnia oglądalność programu “Top model 3”, pokazywanego przez TVN w środy o 21.30 w okresie od 6 marca br. do 5 czerwca br., wyniosła 2,23 mln widzów. W czasie nadawania reality-show TVN wybierało 16,72 proc. widzów z grupy 4+ i 20,69 proc. widzów z grupy komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, pokazywana jesienią 2011 roku druga odsłona modowego formatu miała więcej widzów - każdy jej odcinek oglądało przeciętnie 2,7 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 21,5 proc. i 25,04 proc. (więcej na ten temat).
>>> Zuza Kołodziejczyk wygrała "Top model 3" (fotogaleria)
jury "Top Model"
W paśmie nadawania “Top model 3” TVN pozostał liderem rynku. W grupie 4+ drugą pozycję zajęła TVP1, nadająca wówczas mecze Ligi Mistrzów i filmy fabularne, co dało jej 13,13 proc. udziału. Trzecia była TVP2 (głównie filmy; 12,91 proc.), a czwarty - Polsat (także filmy; 11,69 proc.,). W grupie komercyjnej TVN także zajął pierwsze miejsce, ale druga lokata należała do Polsatu.
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN - Top model |
2 230 849 |
16,72% |
20,69% |
TVP1 |
1 751 736 |
13,13% |
12,56% |
TVP2 |
1 722 309 |
12,91% |
11,62% |
Polsat |
1 558 824 |
11,69% |
15,18% |
Trzecia edycja programu przyniosła z reklam 27,7 mln zł, podczas gdy wpływy reklamowej z drugiej serii wynosiły 36 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwyciężczynią “Top model 3”, głosami widzów TVN, została Zuza Kołodziejczyk, która pokonała w finale Marcelę Leszczak, Klaudię Strzyżewską i Renatę Kurczab. Wygrała kontrakt z międzynarodową agencją modelek Next, kontrakt z marką Discreet oraz sesję okładkową w magazynie „Glamour”.
Zuza Kołodziejczyk | Cezary Piwowarski / TVN
Dołącz do dyskusji: “Top model” pokonał konkurencję, ale stracił pół miliona widzów