„The Voice Kids” hitem TVP2. Program znokautował konkurencję
Pierwszą edycję „The Voice Kids” oglądało średnio 2,54 mln osób. Było to o 450 tys. widzów więcej niż gromadziła ósma seria „The Voice of Poland”. TVP2 w czasie emisji programu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 7,48 mln zł.
„The Voice Kids” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05 i o 21.15, w okresie od 6 stycznia do 24 lutego 2018 roku. Jednak dwa pierwsze odcinki show stacja pokazała w Nowy Rok, czyli w poniedziałek, 1 stycznia br. o 20.05 i o 21.15.
Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków dziecięcej wersji muzycznego widowiska wyniosła 2,54 mln osób, co przełożyło się na 16,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,05 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 2,94 mln oglądających (w peaku było to 3,28 mln), zgromadził finał produkcji (są to uśrednione dane dla dwóch odcinków show pokazanych tego dnia). Biorąc pod uwagę pojedyncze części programu największą widownię do tej pory zgromadziła pierwsza część finału, którą śledziło 2,99 mln osób.
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim koncie na Twitterze opublikował również wyniki finału „The Voice Kids” z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych widowisko Dwójki w peaku miało 4,2 mln oglądających. - „The Voice Kids” to najlepszy od lat muzyczny talent-show w Polsce. Wczorajszy spektakularny finał oglądało w piku 4,2 mln widzów! Gratuluję zwycięstwa Roksanie. Dziękuję uczestnikom, rodzicom, producentom, realizatorom, jurorom, prowadzącym i publiczności. Ciąg dalszy nastąpi - napisał prezes TVP (pis. oryg. przyp. red.).
„The Voice Kids” to najlepszy od lat muzyczny talent-show w Polsce. Wczorajszy spektakularny finał oglądało w piku 4,2 mln widzów! Gratuluję zwycięstwa Roksanie. Dziękuję uczestnikom, rodzicom, producentom, realizatorom, jurorom, prowadzącym i publiczności.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 25 lutego 2018
Ciąg dalszy nastąpi😀 pic.twitter.com/L3QrRTlSOt
Jak już informowaliśmy, średnia oglądalność pierwszych dwóch odcinków show pokazanych w Nowy Rok wyniosła 2,15 mln widzów, co przełożyło się na 12,87 proc. udziału. Centrum informacji Telewizji Polskiej opublikowało również wyniki z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię. Według tych danych show 1 stycznia miało 2,4 mln oglądających.
Dla porównania, ósmą edycję muzycznego widowiska, emitowaną jesienią ub.r., oglądało średnio 2,09 mln osób, co przełożyło się na 14,35 proc. udziału w 4+, 15,29 proc. w 16-49 i 14,65 proc. w 16-59. Oznacza to, że dziecięce show gromadziła o 450 tys. widzów więcej niż wersja formatu w której brali udział dorośli.
TVP2 w czasie nadawania „The Voice Kids” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 9,73 proc., emitujący wówczas gł. prognozę pogody i filmy (6 stycznia pokazano też magazyn „Biało-czerwony Turniej Czterech Skoczni). Trzeci był Polsat (filmy fabularne; raz pokazana została Gala Mistrzów Sportu; 8,57 proc.), a czwarty - TVN (pasmo filmowe; 8,26 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była zdecydowanym liderem.
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół premierowych odcinków „The Voice Kids” wyniosły 7,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Polska wersja dziecięcego talent-show „The Voice Kids”, to mutacja popularnego na całym świecie formatu muzycznego „The Voice”, który w Polsce doczekał się już ośmiu edycji. Za produkcję obu tytułów w naszym kraju odpowiada Rochstar.
Formuła dziecięcego show polega na tym, że w programie występują utalentowane wokalnie dzieci w wieku od 8 do 15 lat, których występy na wszystkich etapach programu oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”: dzieciaki biorą udział w castingach, wybierają drużynę ulubionego trenera i rywalizują o przejście do etapu z koncertami finałowymi.
W pierwszej polskiej edycji show w fotelach trenerskich zasiedli: Edyta Górniak, Dawid Kwiatkowski oraz duet Tomson i Baron z zespołu Afromental. W roli prowadzących program widzowie zobaczyli duet Tomasza Kammela i Barbary Kurdej-Szatan. Towarzyszył im Adam Zdrójkowski.
Jak mówił nam dyrektor TVP2 Marcin Wolski, celem emisji „The Voice Kids” w zimowej ramówce była kontynuacja wysokiej oglądalności sobotniego prime-time w sezonie zimowym. - Chcemy premiery emitować nie tylko wiosną i jesienią, ale również w ramówkach zimowych i letnich. Zwłaszcza chcemy wyeliminować spadki oglądalności Dwójki w okresach letnich - komentował szef stacji.
Jak zapowiedział Jacek Kurski, prezes TVP będą kolejne edycje programu. - To fantastyczne wydarzenie telewizyjne, kulturowe, artystyczne i oglądalnościowe na każdym etapie - powiedział Kurski. - Telewizja Polska jest po to żeby popierać wielkie muzyczne talenty, dlatego obiecuję - ciąg dalszy nastąpi - dodał.
Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: „The Voice Kids” hitem TVP2. Program znokautował konkurencję