Szymborska i Grochola powinny reklamować Winiary, a Penderecki i Wajda – BPH i Mercedesa
Wizerunek Wisławy Szymborskiej i Katarzyny Grocholi jest bliski marce Winiary – wynika z sondażu Millward Brown SMG/KRC. Natomiast Krzysztof Penderecki i Andrzej Wajda są pod tym względem podobni do BPH i Mercedesa.
Sympatię do Wisławy Szymborskiej deklaruje 91 proc. polskich internautów. Wobec Andrzeja Wajdy pozytywne uczucia żywi 85 proc. użytkowników sieci, wobec Krzysztofa Pendereckiego – 83 proc., a wobec Katarzyny Grocholi – 72 proc. Natomiast talent i zdolności twórcze Szymborskiej jako wysokie ocenia 92 proc. respondentów. O Andrzeju Wajdzie taką opinię ma 91 proc. ankietowanych, o Krzysztofie Pendereckim – 86 proc., a o Katarzynie Grochali – 74 proc.
Na podstawie tych i innych pytań z sondażu Millward Brown SMG/KRC wytypował marki, których cechy są najbliższe wizerunkowi każdego z czworga sławnych Polaków. I tak Wisława Szymborska wizerunkowo jest podobna do brandów Tissot, ING, Soraya, Winiary , a Katarzyna Grochola – do Knorra, Gillette, Winiar i Rexony. Natomiast wizerunek Krzysztofa Pendereckiego jest bliski markom BPH, Orlen, Mercedes i Tissot, a wizerunek Andrzeja Wajdy – Tissotowi, BPH, Mercedesowi i Nissanowi. Zatem jako ambasadorowie reklamowi właśnie tych brandów artyści ci byliby najbardziej wiarygodni i – najprawdopodobniej – najskuteczniejsi.
Sondaż został przeprowadzony w grudniu ub.r. metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 1900 polskich internautów w wieku 15-60 lat. Stanowi on część badania CEBRA, które Millward Brown SMG/KRC realizuje na potrzeby firm z branży mediowej, agencji reklamowych i reklamodawców.
Dołącz do dyskusji: Szymborska i Grochola powinny reklamować Winiary, a Penderecki i Wajda – BPH i Mercedesa