SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starlink: w I półroczu rynek reklamowy wzrósł o 17, 4 proc.

Szacowana wartość netto rynku reklamowego po dwóch kwartałach 2008r. wyniosła 3 miliardy 805 milionów złotych - wynika z najnowszegoraportu domu mediowego Starlink.

Oznacza to wzrost względem I półrocza ubiegłego roku o 17,4proc. Najwyższą dynamiką (w porównaniu do pierwszych sześciumiesięcy 2007 r.) cechowały się: reklama kinowa (+58,3 proc.),internet (+38,8 proc.) oraz telewizja (+18,3 proc.). Poniżejśredniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w magazynach (+7,7proc.), w dziennikach (+8,8 proc.) oraz w reklamie zewnętrznej(+12,6 proc.). Niezmiennie najwięcej inwestycji reklamowychulokowano w telewizji - był to 1 miliard 900 milionów złotych, costanowi 49,9 proc. ogółu inwestycji.

fd

Wśród sektorów reklamowych największą dynamiką charakteryzowałysię: finanse (+49 proc.), pozostałe (+31 proc.) oraz komputery iaudio video (+31 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycjiwystąpił w sektorach: finanse (+144,8 mln zł), telekomunikacja(+96,7 mln zł) oraz pozostałe (+66,1 mln zł).

- Mamy za sobą rekordowe pod względem dynamiki wzrostu półrocze.Niewykluczone jednak, że na słonecznym ostatnio reklamowym niebiepojawia się cirrusy, które zazwyczaj zwiastują zmianę pogody -skomentował wyniki raportu Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzającydomu mediowego Starlink.

Przedstawione w raporcie dane są estymacjami netto inwestycji wreklamie, czyli szacowanymi kwotami wpływów reklamowych mediów porabatach, ale przed podatkiem VAT. Punktem wyjścia są danemonitoringowe (wartości brutto - przed rabatami, bez podatku VAT)dostarczane przez Expert Monitor (wszystkie media) oraz Media Watch(reklama zewnętrzna). Dane o inwestycjach reklamowych netto winternecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie z Next.

Dołącz do dyskusji: Starlink: w I półroczu rynek reklamowy wzrósł o 17, 4 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl