Starbucks zamyka 400 restauracji w USA, stawia na nowe formaty
Sieć kawiarni Starbucks planuje zamknąć ok. 400 restauracji w Stanach Zjednoczonych. Szacuje, że z powodu pandemii koronawirusa jej przychody w III kwartale będą mniejsze o 3,2 mld dolarów. Chce skupić się na nowych formatach sprzedaży.
Starbucks poinformował, że planuje „zoptymalizować” liczbę swoich kawiarni w USA. Chodzi o zamknięcie ok. 400 lokali w większych miastach w ciągu półtora roku. Mimo tych planów firma nie rezygnuje z otwierania nowych placówek. Wstępnie planowała uruchomienie ok. 600 nowych lokalizacji. Przez pandemię zrewidowała swoje plany i zmniejszyła liczbę nowych lokali, które otworzy do 300.
Nowe kawiarnie będą otwierane w nowej koncepcji. Starbucks chce bowiem inwestować w placówki oferujące możliwość szybkiego odbioru zamówienia na wynos – zarówno w wersji drive-through, jak również curbside pick-up (do zaparkowanego samochodu zamówienie przynosi pracownik restauracji)
Firma już w ub.r. otworzyła swoją pierwszą lokalizację „pickup” w Nowym Jorku. Taki punkt charakteryzuje się tym, że nie ma w nim miejsc siedzących, a można w nich kupować jedynie na wynos. W maju w USA sprzedaż w Starbucksie spadła rok do roku o 43 proc.
Dołącz do dyskusji: Starbucks zamyka 400 restauracji w USA, stawia na nowe formaty