Starbucks najpopularniejszą siecią kawiarni. Latte najczęściej kupowaną kawą (infografika)
Najbardziej znaną siecią kawiarni w Polsce jest Starbucks, a najczęściej kupowaną kawą - latte. Najliczniejsza grupa kawoszy spożywa kawę na mieście raz lub kilka razy w tygodniu, najczęściej w godzinach popołudniowych, a nieco ponad połowa przy wyborze kawiarni kieruje się ofertą deserów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Starbucks - podobnie jak w ubiegłym roku - jest najbardziej znaną kawiarnią sieciową na rynku. Systematycznie wzrasta znajomość wspomagana marki McCafé.
Niezmiennie od kilku lat Polacy najczęściej piją kawę w domu i u znajomych. Duża grupa respondentów spożywa kawę także na stacjach benzynowych, w miejscu pracy oraz w barach typu fast food.
Niemal połowa pijących kawę na mieście pije ją późnym popołudniem. Tylko 16% znajduje czas na taką kawę rano. Poranna kawa na mieście jest najmniej popularna, co może wynikać z faktu, że pierwszą kawę respondenci piją w domu.
Najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte (55%). Na drugim miejscu jest espresso (34%), a na trzecim - cappuccino (33%).
52% respondentów wybierając kawiarnię kieruje się również ofertą deserów w danym miejscu. Co piąty respondent oczekiwałby od kawiarni większego wyboru deserów light, zaś 8% badanych – szerszej oferty dla alergików (deserów bezlaktozowych czy bezglutenowych).
Badanie "Café Monitor" zostało zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 13-25 maja 2016 r., techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba N=1026 osób deklarujących picie kawy na mieście. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa) losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat.
Dołącz do dyskusji: Starbucks najpopularniejszą siecią kawiarni. Latte najczęściej kupowaną kawą (infografika)
- sieć która jest na rynku w ilości śladowej (starbucks)
- sieć której już nie ma (cofee heaven).