Spada sprzedaż prasy męskiej. „Logo” traci najwięcej
W październiku 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2014 roku wyniosła 52 169 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 6,59 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 18,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 666 egz.
Na podium uplasował się miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 13,35 proc. do 29 975 egz.
Zaś czwarte miejsce zajęło „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,13 proc. do 26 729 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. wyniosła 22 325 egz., po spadku o 10,11 proc.
Z kolei wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 7,72 proc. do poziomu 12 413 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 000 |
52 169 |
52 169 |
98 040 |
55 849 |
55 849 |
Playboy |
70 000 |
35 811 |
35 666 |
75 000 |
43 501 |
43 501 |
CKM |
60 000 |
29 975 |
29 975 |
70 000 |
34 593 |
34 593 |
Logo |
69 500 |
28 773 |
26 729 |
75 112 |
39 588 |
37 716 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 136 |
24 322 |
22 325 |
47 999 |
28 770 |
24 835 |
Sukces |
22 351 |
13 463 |
12 413 |
37 652 |
29 298 |
13 451 |
Także w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo” - było to 17,98 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 000 |
52 169 |
52 169 |
98 380 |
57 131 |
57 131 |
Playboy |
70 000 |
35 811 |
35 666 |
70 000 |
37 158 |
37 158 |
CKM |
60 000 |
29 975 |
29 975 |
60 000 |
34 529 |
34 529 |
Logo |
69 500 |
28 773 |
26 729 |
70 000 |
34 693 |
32 589 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 136 |
24 322 |
22 325 |
44 499 |
26 246 |
24 116 |
Sukces |
22 351 |
13 463 |
12 413 |
24 631 |
14 424 |
13 374 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż prasy męskiej. „Logo” traci najwięcej