Słuchacze „Lata z Radiem” protestują. „Muzyczna sieczka, znika klimat audycji”
Słuchacze audycji „Lato z Radiem” Programu Pierwszego Polskiego Radia napisali list do prezesa spółki Andrzeja Siezieniewskiego. Protestują przeciwko zmianom wprowadzonym w tym roku, zarzucając dyrekcji m.in. komercjalizację anteny.
Pod listem, przesłanym do redakcji portalu Wirtualnemedia.pl, podpisało się blisko 150 osób z różnych miast. Jak piszą, dwie nowe audycje „Lato z Radiem Extra” oraz „Lato z Radiem pod gwiazdami” różniły się od pasma przedpołudniowego.
- Spodziewaliśmy się wspomnień z lat poprzednich, może gości na antenie w postaci dawnych prowadzących, przypominania „Strof dla Ciebie” czy „Kącika Złamanych Serc”... Niestety, gorzkie rozczarowanie przyszło już przy pierwszej popołudniowej audycji: mamy formatkę na wzór komercyjnej konkurencji, prowadzącą, która zachęca jedynie do wysyłania smsów i czyta od czasu do czasu komentarze z portalu społecznościowego. Nie ma mowy o wspomnieniach, jest tylko muzyczna sieczka. Znika specyficzny klimat audycji - czytamy w liście.
Fani „Lata z Radiem” krytykują PR1 za rodzaj playlisty. Brakuje - ich zdaniem - piosenek z płyt z przebojami „Lata z Radiem”. - Oferta stacji w sobotnie i niedzielne popołudnia jest niemal identyczna jak u komercyjnej konkurencji - napisano.
Słuchacze chcą również zwrócić uwagę prezesa na zmiany w tegorocznej trasie koncertowej, w czasie której brakowało im konkursów przeprowadzanych na scenie. Wskazują, iż frekwencja na koncertach jest coraz mniejsza. - Niewątpliwie przyczyną tego negatywnego zjawiska są zmiany wprowadzone przez dyrektora Jedynki Kamila Dąbrowę. W tym roku zlikwidował on całkowicie cześć konkursową na scenie oraz odsunął od prowadzenia imprez wieloletniego szefa „Lata z Radiem” Romana Czejarka - czytamy w liście.
Trasa koncertowa zakończyła się 31 sierpnia. Nadawca informuje, że na imprezach bawiło się około pół miliona miłośników audycji, a ponad 75 tys. śledziło koncerty dzięki transmisjom internetowym. - Ze względu na wykorzystanie najnowszych technologii była to najbardziej multimedialna i nowoczesna trasa w historii. Fantastyczny kontakt prowadzących z publicznością, zapewnił uczestnikom wspaniałą atmosferę i niezapomniane wrażenia - chwali się Jedynka.
Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski nie zapoznał się jeszcze z listem. - Przeanalizujemy jego treść. Wyniki frekwencyjne oraz wyniki słuchalności za lipiec pokazują, że zmiany przyniosły rezultat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.
- Jestem zadowolony z pasma przedpołudniowego oraz z zakończonej trasy koncertowej. Impreza udała się, jak co roku. Na koncertach pojawiło się w sumie około pół miliona osób. To sukces - mówi nam Roman Czejarek, szef audycji.
Tegoroczne „Lato z Radiem” na antenie Programu I Polskiego Radia nadawane jest po raz 43. Audycji można słuchać do 22 września, czyli do końca lata, od poniedziałku do soboty w godzinach od 9.00 do 13.00 oraz w niedziele w paśmie między 10.00 a 13.00 (przeczytaj o tym).
Z danych Radio Track wynika, że średni udział radiowej Jedynki w rynku w I półroczu br. wyniósł 9,7 proc. (zobacz dane wszystkich stacji ogólnopolskich).
Dołącz do dyskusji: Słuchacze „Lata z Radiem” protestują. „Muzyczna sieczka, znika klimat audycji”