„Singielka” nie jest hitem TVN. Serial śledzi tylko 820 tys. widzów
Telenowela „Singielka” od stycznia br. gromadzi średnio 818 tys. osób. TVN w czasie nadawania serialu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Obecnie „Singielka” emitowana jest w TVN od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55. W okresie od 4 stycznia do 14 marca br. średnia oglądalność obyczajowego serialu wyniosła 818 tys. widzów, co przełożyło się na 5,03 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 6,76 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów śledziło odcinek telenoweli z 25 lutego br. - miał on 1,32 mln oglądających. Warto dodać, że wszystkie trzy topowe odcinki pokazano w czwartki, czyli w ten dzień, kiedy TVP2 nie emituje w tym paśmie swoich sztandarowych seriali (w poniedziałek i wtorek stacja pokazuje „M jak miłość”, a w środę - „Na dobre i na złe”).
Topowe odcinki „Singielki”
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
25-02-2016 |
20:54:44 |
1 319 684 |
8,56% |
10-03-2016 |
20:56:30 |
1 176 726 |
7,43% |
07-01-2016 |
20:56:34 |
1 166 800 |
7,33% |
Początkowo „Singielka” była emitowana od poniedziałku do piątku o godz. 17.25. Średnia widownia pierwszych 16 odcinków (wyemitowanych w okresie od 5 do 26 października ub.r.) wyniosła milion widzów, co przekładało się na 9,55 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 12,61 proc. w grupie 16-49.
TVN postanowił od 30 listopada ub.r. przenieść telenowelę do ścisłego prime-time, gdyż w paśmie popołudniowym nie trafiała ona do swojej widowni, która jest trudno dostępna w tym czasie (dowiedz się więcej).
Stacja TVN w czasie emisji „Singielki” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Zdecydowanym liderem w tym paśmie jest TVP2, która emituje wówczas wspomniane seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, pokazywała też „Paranienormalni Tonight” i filmy fabularne, co przekłada się na aż 29,73 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat (filmy, „Hell's Kitchen”, „Top Chef” i „Przyjaciółki”; 11,19 proc. udziału), a trzecia jest TVP1 (liczne programy; 10,40 proc. udziału).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVN zajmuje miejsce trzecie, minimalnie wygrywając z Jedynką.
Serial cieszy się jednak cały czas dużą popularnością w serwisie Player.pl. Odcinki notują tam nawet 400 tys. wyświetleń.
Widownia telenoweli na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
4 832 486 |
29,73% |
25,08% |
Polsat |
1 818 401 |
11,19% |
15,98% |
TVP1 |
1 690 149 |
10,40% |
6,73% |
TVN - Singielka |
818 324 |
5,03% |
6,76% |
Główną bohaterką „Singielki” jest Elka (w tej roli Paulina Chruściel), samotna trzydziestoparoletnia dziennikarka, która zmotywowana nadchodzącym ślubem siostry zamierza dokładnie w 274 dni znaleźć prawdziwą miłość. Telenowela realizowana jest przez TVN na bazie argentyńskiego formatu „Ciega a Citas”.
Dodajmy, że w lutym br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Singielka” nie jest hitem TVN. Serial śledzi tylko 820 tys. widzów
Na miejsce "Singielki" wróciła "Ukryta prawda" (od 25.minuty z reklamami licząc).
Dalej zamienione są "Rozmowy w toku" i "Szkoła". Tylko "Szpital" od czasów "Wawy non stop" się nie rusza.