SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wielka woda” obejrzana w 10 mln gospodarstw domowych na świecie

W ciągu tygodnia od premiery serial Netfliksa „Wielka woda” obejrzano w 10 mln gospodarstw domowych na całym świecie. Produkcja wyreżyserowana przez Jana Holoubka była drugim najbardziej oglądanym nieanglojęzycznym serialem  na platformie.

Po raz pierwszy Netflix zdecydował się podać liczbę domów, w których obejrzano polski serial. „Wielka woda”, opowiadająca o powodzi stulecia we Wrocławiu, znalazła się rankingu top 10 Netfliksa  w 78 krajach, w tym w Polsce, Kanadzie, Meksyku, USA, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii, Maroko i Turcji.  W okresie od 3 do 9 października widzowie łącznie poświęcili na oglądanie produkcji 45 840 000 godzin.

Serial cieszy się dużym uznaniem krytyków i widzów. - To niesamowite, że z całego świata spływają do nas słowa, że "Wielka woda" to wciągający i poruszający serial. Dzięki popularności produkcji ludzie z każdego zakątka globu poznają ważny fragment polskiej historii. Ale to, co dla mnie jest najistotniejsze, to że niezależnie od kontynentu, widzowie utożsamiają się z naszymi bohaterami. Właśnie o to nam chodziło, aby stworzyć uniwersalną opowieść o sile wspólnoty i rodziny w obliczu katastrofy - mówi Jan Holoubek, reżyser formatujący.

 - “Wielka Woda” to wyjątkowa produkcja, której realizacja wymagała pasji i zaangażowania zarówno ze strony ekipy filmowej, jak i partnerów po stronie Netfliksa. Za historią stoją dwa lata przygotowań, dogłębny research, konsultacje z ekspertami i praca z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach. Jestem tak dumna z całego zespołu, który brał udział w pracy nad "Wielką Wodą". Fantastycznie, że dzięki Netfliksowi taki serial miał szansę powstać - mówi Anna Kępińska, producentka i pomysłodawczyni serialu.

„Wielka woda” to jeden z kilku polskich seriali, które w tym roku trafiły do oferty Netfliksa. - W Netflksie zawsze szukamy oryginalnych lokalnych historii - “Wielka Woda” to opowieść o ważnym momencie we współczesnej polskiej historii, która znalazła publiczność na całym świecie. Przy produkcji pracowało ponad 300 osób i globalny sukces tego serialu to przede wszystkim efekt ich ciężkiej pracy i odwagi twórczej wszystkich zaangażowanych w projekt –  mówi Anna Nagler, dyrektorka ds. lokalnych seriali oryginalnych CEE w Netfliksie.

"Wielka woda": dwa lata prac nad scenariuszem

W obsadzie „Wielkiej wody” znaleźli się: Agnieszka Żulewska, Tomasz Schuchardt, Ireneusz Czop, Anna Dymna, Jerzy Trela, Mirosław Kropielnicki, Blanka Kot i Tomasz Kot. Stworzenie przekonującej historii o sile żywiołu oraz realistyczne odtworzenie klimatu lat 90. wymagało rzetelnego przygotowania do produkcji. Prace nad scenariuszem trwały dwa lata.

W trakcie zdjęć filmowcy dysponowali rozbudowanym zapleczem technicznym - autentycznymi rekwizytami, gadżetami i samochodami z tamtego okresu. Przy kręceniu serialu zbudowano dekoracje w wodzie, korzystano z  doświadczenia kilkudziesięciu kaskaderów, a także z najnowszych technologii w obszarze efektów specjalnych. W produkcję serialu zaangażowano ponad 300 osób. Autentyczności dodaje też fakt, że odtworzono realne zachowania mieszkańców, np. to, że w czasie powodzi życie Wrocławia przeniosło się na dachy domów i kamienic.

Od ponad dwóch lat Netflix jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą VoD w Polsce. Według badania Mediapanel w lipcu br. odwiedziło go 12,54 mln polskich internautów, z których każdy spędził w serwisie średnio 6 godzin, 3 minuty i 22 sekundy. Firma nie podaje liczby klientów w Polsce. Globalnie na koniec czerwca br. Netflix miał 220,76 mln subskrybentów.

Dołącz do dyskusji: „Wielka woda” obejrzana w 10 mln gospodarstw domowych na świecie

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
family event
gdy jest duzo odsloniec (do niedzieli jakos szlo 4 dummies) to dopiero wstedy mozna komentowac (kochaj mnie mimo wszystko 4 comment)
odpowiedź
User
seba
autor PP to product placement
czyli opłacona reklama
odpowiedź
User
Piotr
Oglądałem w weekend. Do butelki Perły i popcornu serial idealny.
odpowiedź