Scripps Networks Interactive będzie produkował treści do internetu także w Polsce
Koncern Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, rozwija poza USA działalność swojego pionu Lifestyle Studios, zajmującej się głównie produkcją treści wideo do internetu. Struktura będzie obecna m.in. w Warszawie.
Uruchomione w grudniu 2015 roku Scripps Lifestyle Studios zajmuje się tworzeniem treści internetowych (przede wszystkim wideo) i rozwiązań z zakresu reklamy internetowej. Koncern podkreśla, że w ub.r. materiały wideo wyprodukowane w ramach tej struktury zanotowały 5 mld odsłon, a tylko w drugim kwartale br. miały 5,6 mld odsłon, o 435 proc. więcej niż rok wcześniej.
Scripps Lifestyle Studios jest oparte na zasobach należących do Scripps Networks Interactive stacji telewizyjnych HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network i Great American Country oraz serwisu Food.com. Do tej pory funkcjonowało w Food Network Kitchen w Nowym Jorku i HGTV Studio in Knoxville.
Teraz Scripps Networks Interactive informuje, że materiały w ramach Scripps Lifestyle Studios będą produkowane także w biurach firmy w Londynie, Warszawie, Singapurze, Sao Paolo i Miami.
- Globalna ekspansja Scripps Lifestyle Studios pozwoli szybko uzyskać dużo większy zasięg dla naszych marek, wykorzystując lokalne zasoby eksperckie do przyspieszenia tworzenia, dystrybucji i monetyzacji treści oraz do pozyskiwania nowych talentów - przekonuje Derek Chang, szef międzynarodowych kanałów lifestylowych w Scripps Networks Interactive. - Ta ekspansja umożliwi nam zdywersyfikowanie naszych treści lifestylowych dzięki świeżym wpływom zagranicznych pracowników i twórców, dzięki czemu zyskamy nowe możliwości biznesowe - zapewnia Vikki Neil, szef Scripps Lifestyle Studios.
Koncern w czerwcu br. uruchomił też Scripps Lifestyle Experts, ofertę pozwalającą influencerom i twórcom internetowym z obszaru lifestylowego korzystać ze wsparcia firmy w zakresie produkcji treści i pozyskiwania reklamodawców.
W pierwszym kwartale br. Scripps Networks Interactive zanotował 855,1 mln dolarów (o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej) i 249,8 mln dolarów zysku netto (po wzroście o 26,5 proc. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: Scripps Networks Interactive będzie produkował treści do internetu także w Polsce