RMF FM liderem słuchalności w 2016 roku. TOK FM z największym wzrostem
W 2016 roku liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło TOK FM, a na czele spadków znalazła się Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średni udział RMF FM pod względem słuchania w 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,4 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,8 proc., po spadku o 0,7 pkt. proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,9 proc. Udział PR 3 względem 2015 roku poszedł do góry o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka najwyżej sklasyfikowana sieć, czyli Eska. Jej udział w badanym okresie wyniósł 6,7 proc. (w dół o 0,5 pkt. proc.).
Z 12. na 11. miejsce z wynikiem na poziomie 2 proc. awansowało TOK FM. Stacja ta zanotowała największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,6 pkt. proc.
Z kolei 19. lokatę z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zajęła stacja Polskie Radio 24, która od początku września ub.r. nadawana jest analogowo. Kanał ten przejął wówczas częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w całym 2015 roku miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 18.).
Rok | Zmiana w pkt. proc. | ||
2015 | 2016 | ||
Radio RMF FM | 24,9% | 24,5% | -0,4% |
Radio ZET | 13,7% | 13,6% | -0,1% |
Jedynka | 9,5% | 8,8% | -0,7% |
Trójka | 7,8% | 7,9% | 0,1% |
ESKA | 7,2% | 6,7% | -0,5% |
Audytorium 17 | 5,5% | 5,5% | 0,0% |
VOX | 3,9% | 4,2% | 0,3% |
RMF MAXXX | 3,1% | 3,0% | -0,1% |
Złote Przeboje | 3,3% | 2,9% | -0,4% |
PLUS | 1,9% | 2,1% | 0,2% |
Radio TOK FM | 1,4% | 2,0% | 0,6% |
Radio Maryja | 1,8% | 1,8% | 0,0% |
Antyradio | 1,1% | 1,4% | 0,3% |
RMF Classics | 1,2% | 1,2% | 0,0% |
WAWA | 1,0% | 1,1% | 0,1% |
Radio Pogoda | 0,6% | 0,8% | 0,2% |
Zet Gold | 1,0% | 0,7% | -0,3% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,0% |
Polskie Radio 24 | 0,5% | 0,4% | -0,1% |
Chilli ZET | 0,3% | 0,3% | 0,0% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,3% | 0,1% |
Rock Radio | 0,3% | 0,3% | 0,0% |
N= | 83 940 | 83 751 |
|
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem słuchalności w 2016 roku. TOK FM z największym wzrostem
RMF FM nie prezentuje nic wartościowego. :) Serwisy informacyjne są traktowane po macoszemu, zbyt krótkie i czytane w pośpiechu, przez co dla bardziej wymagających słuchaczy są po prostu niestrawne. I oczywiście obowiązkowe zagłuszanie serwisów informacyjnych muzyczką w tle - choroba wszystkich znanych mi rozgłośni komercyjnych (nawet TOK FM tak robi). Brak rozbudowanej publicystyki i w ogóle jakichkolwiek ciekawych audycji.
Zaś TOK FM? Szkoda się rozpisywać, krótko mówiąc, lewacka propaganda i tyle.
Wyniki słuchalności to jedyne, czym te rozgłośnie mogą się pochwalić. :lol: Bo z poziomem programu jest fatalnie. :twisted:
Tego da się słuchać. Ty czegoś w ogóle słuchasz czy tylko mówisz /.