Ruszyła kampania promująca media PRO
Pod hasłem "TV czy PRO?" rozpoczęła się pierwsza w Polsce kampania reklamowa mediów PRO (Prasa, Radio, Outdoor), która została zorganizowana przez dom mediowy PRO Media House
Celem kampanii jest wypromowanie mediów PRO jako alternatywy dla telewizji, a także spowodowanie przesunięcia budżetów reklamowych z telewizji do prasy, radia i outdooru. Organizatorzy kampanii mają również nadzieję, że ich działania zapoczątkują proces integracji środowiska mediów PRO.
Kampania obejmie nośniki outdoorowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu, które należą do Clear Channel Poland, Cityboard Media oraz Town&City. Reklamę mediów PRO będzie można także usłyszeć w Polskim Radiu oraz Radiu Zet. Wkrótce do kampanii ma się również włączyć prasa. Cała akcja potrwa do połowy listopada.
"Chcemy przekonać do mediów PRO zarówno tych reklamodawców, którzy korzystali do tej pory z alternatywnych kanałów komunikacji, np. TV, jak i tych, którzy nie reklamowali się w ogóle. Obu tym grupom chcemy pokazać na przykładzie kampanii mediów PRO, że można stworzyć silną markę bez ogromnych nakładów na reklamę telewizyjną" - mówi Dominika Meinardi, Szef Projektu PRO Media House.
W wykreowaniu silnej marki z "mediów PRO" ma pomóc kreacja kampanii, której autorem jest agencja DEMO Effective Launching. Kreacja ta bazuje na ścisłym nawiązaniu do sytuacji, w której manager-reklamodawca podejmuje decyzję o podziale budżetu na kampanię reklamową. Stąd zastosowanie odręcznego pisma, a także zadanie podstawowego pytania, które ma brzmieć w głowach podczas decyzji o wyborze mediów - TV czy PRO?
Dodatkowo w reklamie zostało również dodane uzasadnienie do postawionego pytania, które brzmi: telewizja to medium masowe, do wszystkich, podczas gdy media PRO trafiają precyzyjniej do selektywnej grupy docelowej.
"Zależy nam, aby reklamodawcy decydowali się na kampanię w mediach PRO świadomie, a nie z powodu chęci ucieczki od TV ze względu na podwyżki cen lub na zasadzie "spróbujmy, co nam szkodzi". Dlatego w działaniach promujących kategorię PRO mówimy o konkretnych sytuacjach rynkowych i celach marketingowych, w których te media są niezastąpione"- wyjaśnia Dominika Meinardi z PRO Media House.
Organizatorzy kampanii wierzą, że beneficjentami kampanii "TV czy PRO?" będą przede wszystkim prasa, radio i outodoor, ale także inne domy mediowe oraz reklamodawcy. Kampania ma uświadomić wszystkim graczom na rynku, kiedy i których mediów należy używać, aby osiągnąć pożądany efekt.
"Mamy nadzieję, że nasza kampania stanie się także impulsem do publicznej debaty na temat tego, czy media PRO są w stanie mówić jednym głosem na rzecz przekonania do siebie nowych reklamodawców. Wzniesienie się ponad podziały jest niezbędne, jeśli media PRO chcą skutecznie konkurować z telewizją o budżety reklamowe. Siła prasy, radia i outodooru tkwi w ich jedności" - apeluje Dominika Meinardi z PRO Media House.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania promująca media PRO