Zysk agencji mediowej Roberta Lewandowskiego stopniał o połowę
RL Media, agencja mediowa należąca do spółki Roberta Lewandowskiego i holdingu marketingowego Group One, w 2023 roku zanotowała spadek przychodów o 12 proc., a jej zysk netto zmalał o połowę.
W 2023 roku przychody RL Media wyniosły 126,37 mln zł, po spadku rok do roku o 11,8 proc. ze 143,23 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią te pochodzące od innych spółek z Group One (prawie w całości od agencji Salestube). Zmalały one ze 126,9 do 124,32 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne agencji zmniejszyły się natomiast o 11,5 proc. do 126,14 mln zł, z czego te na usługi obce (czyli głównie zakup powierzchni reklamowych dla klientów) - ze 142,31 do 126,05 mln zł.
Wydatki w ramach Group One poszły w dół z 8,71 do 1,97 mln zł, z czego te wobec Salestube - z 7,9 do 1,62 mln zł.
Zysk RL Media na poziomie sprzedażowym brutto spadł z 620,3 do 222,3 tys. zł, na operacyjnym - z 489,9 do 216,7 tys. zł, a w ujęciu netto - z 324,6 do 175,5 tys. zł. Kwota zapłaconego przez agencję podatku dochodowego zmniejszyła się ze 165,2 do 41,2 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Agencja Roberta Lewandowskiego urosła o trzy czwarte
W RL Meda 50,99 proc. udziałów ma należąca do Group One agencja Value Media, 48,99 proc. - kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego spółka 5in9 Global, a 0,02 proc. to udziały własne agencji.
Zeszłoroczny zysk netto w całości trafił do udziałowców jako dywidenda.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Zysk agencji mediowej Roberta Lewandowskiego stopniał o połowę