RMF utrzymuje pozycję lidera
Radiowa "Jedynka" zanotowała najgorszy wynik w ostatnich latach, RMF i Zetka w dół - wynika z najnowszych danych.
Stacje ogólnopolskie tracą udział w rynku - wynika z najświeższych danych badania instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie III-V 2005 pozycję lidera utrzymało radio RMF, ale w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku udział w rynku zmniejszył o 2,7%.
Drugie miejsce zajmuje w dalszym ciągu Radio Zet, które zanotowało spadek o 1,6% a trzecie radiowa "Jedynka", której wyniki pogorszyły się drastycznie. W badanym okresie stacja miała tylko 14% udziału w rynku.
Udział w rynku słuchalności | ||
III-V 2005 |
III-V 2004 | |
22,1% |
24,9% | |
19,7% |
21,3% | |
14,0% |
15,4% | |
5,5% |
5,4% | |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Porównując najnowsze wyniki z danymi za I kwartał 2005 roku warto zauważyć wzrost udziału w rynku radia RMF FM oraz spadek pozostałych rozgłośni ogólnopolskich.
Udział w rynku słuchalności | ||
III-V 2005 |
II-IV 2005 | |
22,1% |
21,6% | |
19,7% |
19,9% | |
14,0% |
15,4% | |
5,5% |
5,9% | |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Dynamicznie rośnie słuchalność radia RMF FM wśród kobiet w wieku 25-39 lat. Pozostałe trzy konkurencyjne stacje ogólnopolskie tracą w tej grupie docelowej. Niemal 1/3 pań w tym wieku w przeciętnym dniu analizowanego okresu ustawia swój odbiornik na radio RMF FM i słucha tej stacji średnio przez 3 godziny i 43 minuty, a udział tej stacji wynosi 29,2%. Kolejna rozgłośnia w rankingu traci w tym targecie do lidera, aż 6%, a dystans ten powiększa się na przestrzeni ostatnich dwóch fal badawczych.
|
KOBIETY W WIEKU 25-39 LAT | |||
|
Udział w rynku |
Zasięg dzienny | ||
|
II - IV 2005 |
III - V 2005 |
II - IV 2005 |
III - V 2005 |
RMF FM |
27,5% |
29,2% |
30,8% |
33,0% |
Radio Zet |
25,5% |
23,2% |
28,3% |
27,1% |
Polskie Radio Program 3 |
6,7% |
6,6% |
7,3% |
7,2% |
Polskie Radio Program 1 |
4,9% |
4,2% |
7,3% |
7,0% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, próba odpowiednio - 3 423 i 3 383 respondentów dla każdego z okresów |
Dołącz do dyskusji: RMF utrzymuje pozycję lidera