RMF Classic zarobiło 15 proc. więcej, wypłaci ponad 1 mln zł dywidendy
Nadająca RMF Classic spółka Opera FM (Grupa RMF) w ub.r. przy wzroście przychodów o 15 proc. do 7,8 mln zł zwiększyła zysk netto z 645,9 tys. zł do 1,17 mln zł. Cały zysk netto trafi do Grupy RMF jako dywidenda.
Nadawca RMF Classic zarabia wyłącznie ze sprzedaży czasu reklamowego i innych usług marketingowych.
Zdecydowana większość wpływów pochodzi od dwóch innych spółek z grupy kapitałowej RMF. W ub.r. przychody od Grupy RMF poszły w górę z 5,87 do 6,55 mln zł, a te od firmy Radio Muzyka Fakty Grupa RMF - z 291 do 757,9 tys. zł.
Na koniec ub.r. należności nadawcy RMF Classic od obu spółek wynosiły 2,18 mln zł, wobec 2,44 mln zł rok wcześniej.
Według badania Radio Track w ub.r. RMF Classic miało 1,6 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 1,5 proc. rok wcześniej. Rozgłośnia jest emitowana w 21 miastach: Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Płocku, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Włocławku, Wrocławiu, Zielonej Górze i Warszawie.
- Średni czas słuchania stacji RMF Classic wzrósł wyraźnie w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r., głównie dzięki zwiększonej częstotliwości serwisów informacyjnych oraz odpowiednio skonstruowanym treściom i inicjatywom realizowanym na antenie - wyliczono w sprawozdaniu nadawcy stacji.
8 proc. wyższe koszty
Koszty operacyjne nadawcy RMF Maxxx zwiększyły się o 8,2 proc. do 6,52 mln zł, z czego nakłady na usługi obce - z 3,56 do 3,79 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,4 do 1,52 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i świadczenia pracownicze - z 210,9 do 317,5 tys. zł.
W ub.r., tak samo jak rok wcześniej, firma zatrudniała na etacie 13 pracowników. Koszty amortyzacji poszły w górę z 358,1 do 365,8 tys. zł, a podatków i opłat - z 424,6 do 436,2 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne nadawcy zmalały z 64,8 do 27,7 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 11,3 do 23,5 tys. zł.
Mocno wzrosły wszystkie wskaźniki rentowności. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 757,8 tys. zł do 1,28 mln zł, zysk operacyjny - z 811,3 tys. zł do 1,28 mln zł, a zysk netto - z 645,9 tys. zł do 1,17 mln zł
Grupa RMF jako jedyny udziałowiec nadawcy RMF Classic postanowiła, że cały zeszłoroczny zysk otrzyma do połowy czerwca jako dywidendę.
Dołącz do dyskusji: RMF Classic zarobiło 15 proc. więcej, wypłaci ponad 1 mln zł dywidendy