SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: „Zakopane bez smogu”, Swimsuit for All, H&M LoveSongs i Fundacja Alivia (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu znalazły się tym razem trzy polskie akcje reklamowe i jedna reklama zagraniczna. Są to lokalne: kampania ”#ZakopaneBezSmogu”, akcja H&M LoveSongs i reklamy dla fundacji Alivia oraz zagraniczna reklama marki Swimsuit for All.

„#ZakopaneBezSmogu”

Ciekawa inicjatywa, w którą udało się zaangażować znane osoby, i jej nietypowy adresat – bo kampania skierowana jest do władz samorządowych. Brawo dla zakopiańskich i podhalańskich instytucji za pomysłowość.

Pod hasłem „#ZakopaneBezSmogu” ruszyła kampania zachęcająca władze samorządowe Zakopanego do przyjęcia uchwały antysmogowej. W akcję zaangażowały się znane osoby, m.in. dziennikarze Krzysztof Materna, Beata Sadowska, Adam Wajrak i Bartłomiej Jędrzejak, aktorka Magdalena Schejbal, piosenkarka Anna Rusowicz i kierowca rajdowy Rafał Sonik.

Kampania ma na celu przekonanie władz, że uchwała antysmogowa pozwoli skutecznie starać się w Zakopanem o poprawę jakości powietrza, która obecnie jest bardzo niska (w styczniu br. przez 17 dni przekroczone były normy zanieczyszczeń pyłem zawieszonym, ogółem Zakopane według raportu Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska należy do dziesięciu polskich miast z najbardziej rakotwórczym powietrzem).

W ramach akcji uruchomiono stronę Zakopanebezsmogu.pl, na której dostępne są krótkie klipy przygotowane przez znane osoby zachęcające do walki z brudnym powietrzem. Internauci mogą przygotowywać podobne filmiki i zamieszczać je z tagiem #ZakopaneBezSmogu na Facebooku


Swimsuit for All

Fantastyczna akcja reklamowa pokazująca realnie piękne, a nie „komputerowe” ciała kobiet w dojrzałym wieku! Tu na wyróżnienie zasługuje odwaga właściciela marki tych strojów kąpielowych, który nie bał się promowania brandu idąc własną drogą.

W najnowszym numerze magazynu „Sports Illustrated” pojawi się 56-letnia modelka Nicola Griffin reklamująca stroje kąpielowe Swimsuits for All. - Ludzie myślą, że z wiekiem kobiety tracą seksapil, ale to mit - podkreśla Griffin.

Głównym elementem reklamy przygotowanej przez nowojorską agencję KraftWorks jest zdjęcie 56-letniej modelki Nicoli Griffin w złotym bikini. Griffin prezentuje swoje wciąż atrakcyjne ciało, na fotografii widać też jej posiwiałe włosy, których modelka z premedytacją nie farbuje.

- Ludzie myślą, że z wiekiem kobiety tracą swój sex appeal, ale to mit - podkreśla Griffin. - Nigdy nie czułam się bardziej seksowna niż na tym zdjęciu. W podobnym duchu wypowiada się Moshe Lanaido, szef Swimsuits for All. - Młode i wychudzone modelki to dzisiaj codzienność - zauważa Moshe Lanaido. - W naszym przekazie udowadniamy, że w reklamie jest także miejsce dla kobiet mocniejszej budowy i tych, które nie są już podlotkami.

Griffin jest najstarszą modelką, która wystąpiła na zdjęciach w „Sports Illustrated” od pojawienia się magazynu w 1964 r. Oprócz niej w reklamie wystąpią też dwie inne zaokrąglone kobiety: Ashley Graham i Phenomena Kwao.


„H&M LoveSongs” - H&M
Agencja: VML Poland (kreacja i realizacja akcji), Sputnik Studio (produkcja video)

Jest fajnie, bo niestandardowo. Zaangażowanie szerokiego grona użytkowników mediów społecznościowych murowane, bo kto by nie chciał usłyszeć swojej historii miłosnej w postaci piosenki w wykonaniu znanego artysty.

Pod hasłem „H&M LoveSongs” wystartowała akcja, w której miłosne historie nadesłane w komentarzach przez użytkowników Facebooka zamienią się w zadziorne piosenki zaśpiewane przez Czesława Mozila. Jej finał odbędzie się w walentynki.

Koncepcja akcji „H&M LoveSongs” polega na zmianie historii miłosnych, zarówno tych wesołych, jak i smutnych, tragicznych czy nietypowych w piosenki o miłości śpiewane przez Czesława Mozila. W zabawie może wziąć udział każdy, kto w komentarzu na facebookowym evencie marki H&M podzieli się ciekawą historią miłosną i wskaże osobę, której Czesław Mozil ma zadedykować piosenkę stworzoną na podstawie opisanego zdarzenia.

W akcji H&M LoveSongs wykorzystano najnowszą funkcję Facebooka, która pozwala na przesyłanie wideo na żywo. Kilka dni temu wystartował facebookowy event „H&M Love Songs”, z poziomu którego każdy może zgłosić miłosną historię z dedykacją. Akcję wpierać będzie kampania reklamowa na Facebooku.

Walentynkowy koncert na żywo rozpoczyna się 14 lutego o godzinie 12. Czesław Mozil wraz ze swoim zespołem zagra i zaśpiewa na żywo piosenki napisane na podstawie najciekawszych zgłoszeń. Każda ze zwycięskich piosenek zostanie od razu zmontowana w krótki film z dedykacją.


Fundacja Alivia - „Walka z rakiem”
Agencje: Saatchi&Saatchi/Interactive Solutions (koncepcja kreatywna), Platige Image (postprodukcja), Dobro (produkcja), Juice, Big Picture.

Świetne podejście do tematu i fantastyczne ukazanie problemu, jakim są choroby nowotworowe. Taka kreacja nie może przejść niezauważona, zwłaszcza przez młode pokolenie.

Kampania jest oparta na minutowym spocie utrzymanym w stylistyce zwiastuna gry komputerowej, w której uzbrojona wojowniczka walczy z olbrzymią bestią symbolizującą raka. Kiedy bohaterce kończy się amunicja, dostaje zapas nowych nabojów, wyprodukowanych z przetopienia monet. Akcja zachęca do przekazania fundacji Alivia 1 proc. swojego podatku.

- To jest kampania o odwadze osób chorych na raka i o tym, jak wsparcie ludzi zdrowych może tej odwagi dodawać. Wszyscy boimy się raka – dlatego zachęcamy do solidarności z chorymi w walce przeciwko niemu. Przekazując jeden procent fundacji Alivia, Polacy mają szansę wesprzeć pacjentów onkologicznych i pomóc im zwyciężać - opisuje akcję Agata Polińska z fundacji Alivia.

- Najważniejsze było dla nas opowiedzenie o sile i determinacji ludzi, którzy na co dzień walczą z rakiem. Spot to nowoczesna wersja G.I. Jane, która w stylistyce sci-fi heroicznie zmaga się z przeciwnikiem. Nie chciałem pokazywać bohaterki jako ofiary lecz jako kobietę twardą jak stal, znajdującą w sobie pokłady wręcz nadludzkiej siły. Ona i ludzie, którzy na co dzień walczą z nowotworem mają wspólny mianownik: determinacja, wytrwałość, gotowość do stoczenia walki i odniesienia zwycięstwa. A na to ostatnie potrzebne są pieniądze bo to one tak naprawdę są amunicją w tej walce - dodaje Karol Kołodziński, reżyser spotu współpracujący na wyłączność z Platige Image.

Kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu, kinach, internecie (m.in. na portalach społecznościowych) oraz poprzez aktywności niestandardowe.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: „Zakopane bez smogu”, Swimsuit for All, H&M LoveSongs i Fundacja Alivia (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl