Range Rover w nowej wersji MY18 (wideo)
Firma Jaguar Land Rover zaprezentowała nowy model luksusowego SUV-a - Range Rover MY18.
Nowy Range Rover wprowadza do oferty hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Nowe przednie fotele o regulacji w 24 kierunkach zyskały nową konstrukcję oraz szersze i grubsze wypełnienie. Nowe są ponadto podgrzewane podłokietniki.
Pasażerowie pracujący podczas jazdy mają dostęp do 17 złączy, w tym do gniazdek o napięciu 220V, USB, HDMI, czy gniazdka 12V. Dla podróżujących biznesowo zaprojektowano punkty dostępowe do internetu Wi-Fi 4G dla maksymalnie 8 urządzeń oraz schowki. W kabinie zamontowano także luksusowe fotele oferujące 25 programów masażu dzięki zastosowanej w oparciach technologii masażu "Hot Stone".
Fotele są odchylane o maks. 40 stopni i pozwalają wykorzystać dodatkowe 186 mm przestrzeni na nogi (teraz łącznie 1206 mm). Zastosowano też podgrzewane i wentylowane siedzenia oraz podgrzewane podłokietniki i podnóżki. Ponadto istnieje możliwość sterowania wszystkimi funkcjami siedzeń za pomocą aplikacji na smartfona InControl, zarówno z wnętrza samochodu, jak i z zewnątrz.
System mulyimedialny Touch Pro Duo w wersji "Blade" łączy dwa współpracujące ze sobą 10-calowe ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości w konsoli centralnej. Informacje można przesuwać z jednego ekranu na drugi.
Kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Tryb Parallel Hybrid (domyślny tryb jazdy) łączy napęd benzynowy i elektryczny, a kierowca może zoptymalizować ładowanie akumulatorów lub zużycie paliwa poprzez wykorzystanie jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem: Save (zapobiega spadkowi naładowania akumulatora poniżej wstępnie wybranego poziomu) oraz PEO (Predictive Energy Optimisation — predykcyjna optymalizacja energetyczna) - wprowadzenie do systemu nawigacyjnego miejsca docelowego uruchamia funkcję, która wykorzystuje na potrzeby wybranej trasy dane o wysokości n.p.m. z wbudowanego odbiornika GPS w celu połączenia obu napędów z myślą o redukcji zużycia paliwa. Z kolei tryb EV (Electric Vehicle) pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w akumulatorze.
Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover została skalibrowana w taki sposób, aby inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać pomiędzy wszystkimi czterema kołami moment obrotowy z silnika elektrycznego, który nie posiada trybu wolnej jazdy i potrafi dostarczyć maksymalny moment obrotowy od zerowych obrotów.
Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie litowo-jonowego akumulatora o pojemności 13,1 kWh trwa 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.
2.0-litrowy silnik benzynowy Ingenium Range Rovera został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu obok 7-kilowatowej ładowarki pokładowej. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś pryzmatyczny akumulator litowo-jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika.
W nowym Range roverze zastosowano także takie technologii jak roleta sterowana gestem, system jonizacji powietrza w kabinie, reflektory Pixel-Laser-LED oraz pilot Activity Key.
Poza tym dostępna będzie wersja SVAutobiography Dynamic. Moc doładowanego silnika benzynowego V8 sięga obecnie 565 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w 5,4 sekundy. Zmiany stylistyczne obejmują także kratkę wlotu powietrza do chłodnicy Graphite Atlas z chromowanymi wstawkami oraz przeprojektowany tylny zderzak ze zintegrowanymi metalowymi końcówkami wydechu.
Nowy Range Rover, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów Land Rover przewidziano na początek 2018 r.
Dołącz do dyskusji: Range Rover w nowej wersji MY18 (wideo)