“Przyjaciółki” przegrały tylko z TVP1 i przyniosły 19 mln zł z reklam
Drugi sezon “Przyjaciółek” cieszył się większą popularnością niż nadawana jesienią pierwsza seria i dał Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam także wzrosły i wyniosły 19,2 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że druga serię Przyjaciółek”, emitowaną w czwartki o godz. 21.05 w okresie od 28 lutego do 23 maja br., oglądało średnio 2,59 mln widzów przy udziale wynoszącym w grupie 4+ 17,53 proc. Dało to Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym za TVP1, która emitowała wówczas “Ojca Mateusza” i “Sprawę dla reportera”, co dało jej 19,26 proc. udziału. Za Polsatem znalazły się z kolei TVN (“W11”, “Kuchenne rewolucje”; 14,59 proc.) i TVP2 (“Dr House”; 6,95 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 udział “Przyjaciółek” wyniósł 19,82 proc. Emitująca je stacja była w tym czasie liderem, drugie miejsce z wynikiem na poziomie 14,93 proc. zajął TVN, a dalej uplasowały się TVP1 i TVP2.
Dla porównania, pierwszą serię „Przyjaciółek” oglądało średnio 2,4 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 21,69 proc. oraz 22,72 proc. udziału. Była ona emitowana jesienią ub.r., ale w innym paśmie, bo w czwartki o godz. 22.00 (dowiedz się więcej)
Cennikowe wpływy z reklam pokazanych przy 13 odcinkach “Przyjaciółek 2” wyniosły 19,15 mln zł (dane bez rabatów), podczas gdy pierwszy sezon przyniósł z reklam mniej, bo 15,3 mln zł.
Kolejny sezon “Przyjaciółek” Polsat planuje pokazać dopiero wiosną 2014 roku. Powodem przesunięcia emisji jest fakt, że trzy z czterech głównych aktorek są w ciąży (chodzi o Małgorzatę Sochę, Joannę Liszowską i Anitę Sokołowską, więcej na ten temat).
Widownia “Przyjaciółek” na tle konkurencji
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 2 843 093 | 19,26% | 11,58% |
Polsat - Przyjaciółki | 2 586 742 | 17,53% | 19,82% |
TVN | 2 152 697 | 14,59% | 14,93% |
TVP2 | 1 025 920 | 6,95% | 10,18% |
Dołącz do dyskusji: “Przyjaciółki” przegrały tylko z TVP1 i przyniosły 19 mln zł z reklam