Prawie połowa polskich internautów chce otrzymywać rachunki elektroniczne
45 proc. Polaków używających internetu deklaruje, że chętnie korzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków za telefon czy kablówkę - wynika z badania Ipsos.
Mimo stosunkowo dużej gotowości Polaków korzystających z internetu do przejścia na elektroniczne formy rachunków za popularne usługi, nadal aż 89 proc. faktur przychodzi do odbiorców indywidualnych w formie papierowej. Jednocześnie stosunkowo niewiele firm podejmuje działania skłaniające klientów do rezygnacji z otrzymywania drukowanych faktur.
Najczęściej do rozliczeń elektronicznych przekonują Polaków firmy telekomunikacyjne. Inne branże są mniej aktywne i w rezultacie tylko 15 proc. Polaków przyznaje, że ostatnio spotkało się takimi propozycjami.
Do zalet otrzymywania rachunków w formie elektronicznej, zwolennicy takich rozwiązań zaliczają przede wszystkich wygodę. Taki argument wskazuje 66 proc. osób, które chętnie płaciłyby za usługi na podstawie elektronicznych obrazów faktur. Następne wskazywane atrybuty e-rozliczeń to np. łatwe dokonywanie płatności (25 proc. wskazań), możliwość prostego uzyskania informacji o otrzymanym rachunku (22 proc.), gromadzenia wszystkich rachunków w jednym miejscu, a także szybszego niż w przypadku tradycyjnych metod dostarczania dokonywania płatności (po 18 proc.). Jedynie 6 proc. respondentów wskazało jako zaletę rozliczeń elektronicznych ich aspekt ekologiczny.
Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku z wykorzystaniem metody CAPI. Objęło reprezentatywną próbę 671 Polaków dobranych według kryteriów pełnoletniości oraz odpowiedzialności za opłacanie rachunków w gospodarstwie domowym.
Dołącz do dyskusji: Prawie połowa polskich internautów chce otrzymywać rachunki elektroniczne