Play wprowadza kolejne zmiany dla klientów UPC Polska
Play rozesłał do abonentów UPC Polska informację o nowym sposobie logowania do serwisu Moje Usługi (dawne Moje UPC). Dzięki konieczności podania numeru klienta, PESEL lub telefonu, korzystanie z narzędzia ma być bezpieczniejsze niż dotychczas.
W związku z przejęciem sieci kablowej przez operatora telekomunikacyjnego, Moje UPC 1 marca br. zmieniło nazwę na Moje Usługi 1. Za pośrednictwem narzędzia można sprawdzić i opłacić rachunki, skorzystać z ofert promocyjnych (np. pakiet Viaplay Total na sześć miesięcy za 39,99 zł), zwiększyć prędkość internetu czy rozwiązać problemy techniczne. W tym celu możliwa jest rozmowa z wirtualnym asystentem.
Jakie zmiany czekają klientów UPC Polska?
Klienci UPC Polska otrzymali e-maila zatytułowanego „Nowy, bezpieczniejszy sposób logowania do Moich Usług”. - Informujemy, że rozpoczynamy proces wdrażania nowego sposobu logowania do serwisu Moje Usługi (dawniej Moje UPC). Będzie jeszcze bezpieczniej. Dotychczas logowanie odbywało się za pomocą Twojego adresu email (lub loginu) oraz hasła. Eksperci co roku alarmują, że ustawiamy łatwe do złamania hasła. Coraz częściej zdarzają się różnego rodzaju wycieki i kradzieże danych - tłumaczy operator.
Dalej Play wyjaśnia jakie dane będą teraz potrzebne do korzystania z serwisu. - Nowy sposób logowania bazuje na weryfikacji dwuetapowej i podnosi poziom bezpieczeństwa Twoich danych. Będziesz do niego potrzebować: Numer klienta – znajdziesz go w każdym powiadomieniu o wystawieniu rachunku i na stronie głównej Moich Usług; PESEL; numer telefonu, na który otrzymasz jednorazowy kod SMS - zapowiada Play.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jak będzie wyglądało pierwsze logowanie? - Najpierw zaloguj się dotychczasowym sposobem, następnie potwierdź numer klienta i PESEL, wybierz numer telefonu, na który wyślemy kod SMS i na koniec wpisz otrzymany kod. W razie wątpliwości skorzystaj z instrukcji - proponuje operator.
Na tym zmiany się nie skończą. - Jeśli otrzymujesz informacje o fakturach w postaci elektronicznej to z dniem 01.10.2024 r. ulegnie zmianie adres mailowy, z którego wysyłamy informacje – nowy adres to: elektroniczna_faktura@mailing.play.pl. Jeśli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu zgodnie z informacją na stronie internetowej lub kontaktu mailowego na nowy adres: ok@pomocplay.pl. Powyższe informacje nie wpływają na warunki świadczonych usług - informuje Play. Tym samym zmiany nie uprawniają do bezkarnego rozwiązania umowy z operatorem na czas określony.
Jakie rozwiązania UPC Polska zlikwidował Play?
Od prawie roku Play wygasza kolejne rozwiązania UPC Polska. W maju zakończono sprzedaż nowym abonentom dotychczasowych pakietów telewizyjnych. Wprowadzono wówczas Telewizję Nowej Generacji, która pozwala na elastyczną wymianę punktów na dostęp do serwisów streamingowych lub dodatkowych kanałów. Rozwiązanie wybiera co trzeci nowy klient operatora. Niektórych stacji oferowanych przez UPC brakowało w nowej ofercie, ale w ciągu roku większość z nich ponownie dołączono.
Latem 2023 roku Play przeprowadził też przegląd salonów UPC Polska. Część placówek zupełnie zlikwidowano (zwłaszcza tych, które znajdowały się w tych samych centrach handlowych, co salony Play). Inne przekształcono w salony Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. Play zaczął dzwonić do abonentów sieci kablowej i zachęcać ich do migracji. Wiąże się ona z wymianą dekoderów Horizon, UPC TV 4K Box i Mediabox na Play Box TV lub TV Box oraz routerów na Play Box Net. Klientów poinformowano w e-mailach, że zmiany własnościowe nie uprawnianią do bezkarnego rozwiązania długoterminowej umowy.
Pod koniec 2023 roku Play zlikwidował z aplikacji UPC Connect, która pozwalała na zarządzenie routerem i domową siecią Wi-Fi. W połowie grudnia zniknęła również usługa WI-Free. Dzięki niej modemy abonentów sieci kablowej pełniły funkcję hotspotów. Klienci mogli więc oszczędzać transfer danych na telefonach. Nie wszyscy klienci są zadowoleni z przejęcia UPC Polska przez Play.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkanaście skarg w sprawie połączenia Play i UPC Polska. Abonenci narzekają m.in. na pogarszającą się jakość usług czy problemy z obsługą klienta. Firma twierdzi, że nie zanotowała wzrostu skarg na usługę internetową po zmianach własnościowych.
Dołącz do dyskusji: Play wprowadza kolejne zmiany dla klientów UPC Polska
Poza tym nachalność Play i wymuszanie nowych umów nadaje się wręcz do kontroli UOKIKu.
Jeśli się nie ogarną i ofertowo i jakościowo szybko staną się z najszybciej zyskującej, najszybciej tracąca Klientów siecią w Polsce
Poza tym nachalność Play i wymuszanie nowych umów nadaje się wręcz do kontroli UOKIKu.
Jeśli się nie ogarną i ofertowo i jakościowo szybko staną się z najszybciej zyskującej, najszybciej tracąca Klientów siecią w Polsce