Porażka Agory - "Nowy Dzień" przestaje istnieć
Zarząd Agory SA podjął decyzję o zaprzestaniu wydawania dziennika 'Nowy Dzień'.
Ostatni numer dziennika ukaże się w dniu 23 lutego 2006 roku - poinformowała Wirtualnemedia.pl Beata Kruczek, Rzecznik Prasowy Agora SA.
Pierwszy numer „Nowego Dnia” ukazał się 14 listopada 2005 roku. Zgodnie z założeniami wydawcy dziennik powinien osiągnąć docelowo średnią sprzedaż egzemplarzy na poziomie 250.000, aby projekt był rentowny.
- Niestety, mimo stworzenia zespołu składającego się z wspaniałych i utalentowanych osób, zarówno po stronie redakcyjnej, jak i wydawniczej, mimo ciężkiej pracy i zaangażowania tego zespołu oraz przeznaczenia znacznych środków na działalność promocyjną, nie udało się osiągnąć zakładanych celów - dodaje Beata Kruczek
Sprzedaż „Nowego Dnia” w 2005 roku kształtowała się poniżej 200.000 egz. i wykazywała trend spadkowy - w ciągu pierwszych dwóch tygodni wyniosła 212 tys. egzemplarzy. W grudniu spadła do 177,8 tys. egzemplarzy.
Rok 2006 przyniósł pogłębienie tego trendu mimo dokonywanych zmian redakcyjnych i nowych akcji promocyjnych. W styczniu już tylko 160 tys. egz. Jeszcze gorzej było w lutym. Według informacji Gazety Prawnej, od 1 do 7 lutego gazeta sprzedawała średnio 130 tys. egz.
- Zarząd dokonał głębokiej analizy zaistniałej sytuacji i doszedł do wniosku, że odwrócenie negatywnych tendencji i osiągnięcie docelowego poziomu sprzedaży nie jest możliwe, a ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie Spółki i jej akcjonariuszy - poinformowała Agora.
- Czytelników, którzy polubili „Nowy Dzień” serdecznie przepraszamy. Mamy świadomość, że decyzja o zamknięciu dziennika jest bolesnym rozczarowaniem dla zespołu, który włożył w ten projekt ogrom energii, pracy i serca. Inicjowanie nowych projektów jest jednak nieodłączną częścią działalności wydawniczej i jest obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia. W wielu nowych projektach odnosimy sukcesy (np. książki, „Metro”, „Avanti”). Żałujemy, że tym razem stało się inaczej. Nie jesteśmy w stanie uniknąć wielu negatywnych skutków związanych z decyzją o zaprzestaniu wydawania „Nowego Dnia”, ale postaramy się ograniczyć te z nich, które dotyczą pracowników - informuje Beata Kruczek.
Przypomnijmy, że kilka dni temu Agora podała wyniki finansowe za IV kwartał 2005 roku. W tym okresie spółka miała 8,5 mln zł zysku netto wobec 38,8 mln zł zysku netto w IV kw. 2004 roku. Strata operacyjna "Nowego Dnia" w tym okresie wyniosła 27,3 mln zł.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje m.in. dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" i bezpłatne "Metro".
A jaka jest Państwa ocena tej sytuacji?
Dołącz do dyskusji: Porażka Agory - "Nowy Dzień" przestaje istnieć