SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat przed TVN, Play wydał 15 mln zł

Telewizyjne wydatki reklamowe marzec 2007: Polsat Sport zarabia więcej niż TV4, TVN24 czy TVP3. Reklamodawcą numer jeden Nestle.

Telewizja Polsat zwiększyła w marcu 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 209 615 481 zł, czyli o 14 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka utrzymać pierwszą pozycję w rankingu najwięcej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 206 048 797 zł (33,3 proc. więcej niż w marcu 2006 roku).

TVP 1 miała 135 900 893 zł (wzrost o 28,2 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 95 277 131 zł (wzrost o 21,8 proc.) wpływów reklamowych.
 
Na piątym miejscu znalazła się telewizja Polsat Sport - pierwszy raz w zestawieniu - która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24. 


III 2007 ZMIANA
Polsat 209 615 481 zł 13,9%
TVN 206 048 797 zł 33,3%
TVP1 135 900 893 zł 28,2%
TVP2 95 277 131 zł 21,8%
Polsat Sport 30 523 000 zł x*
TV4 19 403 175 zł 13,8%
TVN 24 14 132 881 zł 45,1%
Tele 5 12 913 284 zł 8,2%
AXN 11 881 167 zł X*
MTV Polska 11 705 985 zł 7,6%
TVN Siedem 10 502 969 zł 5,1%
VIVA Polska 9 089 530 zł 47,0%
Cartoon Network 8 415 820 zł 84,5%
Jetix 8 303 035 zł 38,8%
TVP3 7 567 820 zł 29,5%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 390 847 zł X*
Discovery 6 863 620 zł 58,8%
TV Puls 6 239 068 zł X*
4fun TV 5 846 635 zł X*
Kino Polska 4 793 673 zł X*

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20              
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)
             


III 2006
Polsat 184 077 128 zł
TVN 154 618 205 zł
TVP1 105 981 093 zł
TVP2 78 205 111 zł
TV4 17 053 442 zł
Tele 5 11 931 446 zł
MTV Polska 10 883 772 zł
TVN Siedem 9 993 801 zł
TVN 24 9 743 383 zł
Hallmark 6 538 505 zł
VIVA Polska 6 183 437 zł
Jetix 5 983 720 zł
TVP3 5 844 403 zł
TVN Turbo 5 045 794 zł
ZigZap 4 736 345 zł
Cartoon Network 4 561 700 zł
National Geographic 4 386 943 zł
Discovery 4 322 255 zł
Ale Kino 3 293 369 zł
Zone Club 2 949 089 zł

Nestle Polska, Unilever-Bestfoods, Procter & Gamble, Polkomtel i Danone - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w marcu 2007 r. Na dziesiątym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).


IiI 2007
NESTLE POLSKA SP. Z O.O. 37 237 407 zł
UNILEVER - BESTFOODS 34 543 076 zł
PROCTER & GAMBLE 22 041 910 zł
POLKOMTEL S.A. 20 113 695 zł
DANONE 17 234 943 zł
US PHARMACIA 17 116 021 zł
HENKEL 16 911 355 zł
MASTER FOODS POLSKA 16 505 567 zł
L`OREAL POLSKA 15 658 672 zł
P4 SP. Z O.O. 15 336 559 zł
RECKITT BENCKISER 14 568 180 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 14 078 795 zł
NIVEA POLSKA S.A. 13 728 686 zł
FERRERO 13 319 930 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 12 280 149 zł
PTK CENTERTEL 10 901 749 zł
AGORA S.A. 10 173 086 zł
GLAXOSMITHKLINE 9 674 185 zł
PEPSICO 9 588 408 zł
TV PROMOTION GROUP 9 322 148 zł


 

III 2006
UNILEVER - BESTFOODS 34 228 294 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O. 21 467 896 zł
PROCTER & GAMBLE 20 405 395 zł
L`OREAL POLSKA 16 393 833 zł
PTK CENTERTEL 15 828 925 zł
HENKEL 15 812 766 zł
POLKOMTEL S.A. 14 805 292 zł
FERRERO 14 198 257 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 13 913 578 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 13 856 940 zł
DANONE 12 653 621 zł
RECKITT BENCKISER 12 340 482 zł
KRAFT FOODS 10 249 090 zł
US PHARMACIA 10 216 477 zł
NIVEA POLSKA S.A. 9 905 857 zł
GLAXOSMITHKLINE 8 574 842 zł
AGORA S.A. 7 984 754 zł
GILLETTE POLAND S.A. 7 327 670 zł
MASPEX WADOWICE 7 164 640 zł
AGROS NOVA 7 121 329 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat przed TVN, Play wydał 15 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl