Polsat nowym liderem tygodnia, tylko 6 proc. udziału TVP1 w grupie 16-49
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej awansował Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 4 do 10 kwietnia 2016 roku zwiększył się o 1,06 pkt. proc. do 12,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta była druga.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,42 pkt. proc. i wyniósł 11,01 proc.
Podium uzupełnia TVP1, która przed tygodniem była liderem. Wynik tej stacji to 10,16 proc., po spadku o 1,22 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,98 proc.; do góry o 0,55 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TV Puls (3,67 proc.; do góry o 0,34 pkt. proc.), TVN24 (3,66 proc.; + 0,24 pkt. proc.), TVP Info (3,15 proc.; + 0,30 pkt. proc.) i Polsat Sport (0,91 proc.; + 0,53 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 28.03.2016 - 03.04.2016 | 04.04.2016 - 10.04.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 740 956 | 10,99% | 762 648 | 12,05% |
2 | TVN | 713 685 | 10,59% | 696 680 | 11,01% |
3 | TVP1 | 766 993 | 11,38% | 642 820 | 10,16% |
4 | TVP2 | 568 061 | 8,43% | 568 307 | 8,98% |
5 | TV PULS | 224 323 | 3,33% | 232 010 | 3,67% |
6 | TVN24 | 230 443 | 3,42% | 231 601 | 3,66% |
7 | TV4 | 228 659 | 3,39% | 205 294 | 3,24% |
8 | TVP INFO | 192 268 | 2,85% | 199 386 | 3,15% |
9 | TVN7 | 241 191 | 3,58% | 197 006 | 3,11% |
10 | Puls 2 | 112 496 | 1,67% | 104 859 | 1,66% |
11 | TTV | 100 058 | 1,48% | 94 894 | 1,50% |
12 | TV6 | 103 212 | 1,53% | 94 565 | 1,49% |
13 | TVP Seriale | 101 080 | 1,50% | 92 260 | 1,46% |
14 | Polsat2 | 90 832 | 1,35% | 88 691 | 1,40% |
15 | TVP Rozrywka | 93 125 | 1,38% | 65 949 | 1,04% |
16 | TVP3 | 61 591 | 0,91% | 57 739 | 0,91% |
17 | Polsat Sport | 25 527 | 0,38% | 57 534 | 0,91% |
18 | Polsat News | 68 761 | 1,02% | 55 802 | 0,88% |
19 | Stopklatka | 70 013 | 1,04% | 51 640 | 0,82% |
20 | Fokus TV | 64 014 | 0,95% | 50 962 | 0,81% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 1,53 pkt. proc. do 14,11 proc. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział uplasował się na poziomie 13,51 proc., po jednak wzroście o 0,29 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,47 proc., po wzroście o 0,44 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 1,25 pkt. proc. do 6,01 proc.).
Warto dodać, że sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł zaledwie 13,48 proc., czyli był niższy niż udział Polsatu czy TVN.
Wszyscy 16-49 | 28.03.2016 - 03.04.2016 | 04.04.2016 - 10.04.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 334 876 | 12,58% | 344 811 | 14,11% |
2 | TVN | 351 908 | 13,22% | 330 180 | 13,51% |
3 | TVP2 | 187 030 | 7,03% | 182 527 | 7,47% |
4 | TVP1 | 193 270 | 7,26% | 146 787 | 6,01% |
5 | TV PULS | 101 129 | 3,80% | 104 989 | 4,30% |
6 | TV4 | 102 275 | 3,84% | 83 619 | 3,42% |
7 | TVN7 | 100 485 | 3,78% | 78 558 | 3,21% |
8 | TVN24 | 61 505 | 2,31% | 55 545 | 2,27% |
9 | Puls 2 | 49 297 | 1,85% | 48 758 | 1,99% |
10 | TTV | 46 885 | 1,76% | 45 114 | 1,85% |
11 | TV6 | 43 466 | 1,63% | 42 753 | 1,75% |
12 | TVP Seriale | 47 204 | 1,77% | 41 886 | 1,71% |
13 | TVP INFO | 34 702 | 1,30% | 32 998 | 1,35% |
14 | Polsat2 | 31 469 | 1,18% | 32 129 | 1,31% |
15 | Polo TV | 35 432 | 1,33% | 29 066 | 1,19% |
16 | Fokus TV | 28 766 | 1,08% | 24 027 | 0,98% |
17 | TVP Rozrywka | 32 511 | 1,22% | 23 224 | 0,95% |
18 | TVN Style | 32 024 | 1,20% | 21 925 | 0,90% |
19 | ATM Rozrywka | 24 031 | 0,90% | 21 193 | 0,87% |
20 | TVN Turbo | 22 880 | 0,86% | 20 670 | 0,85% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem tygodnia, tylko 6 proc. udziału TVP1 w grupie 16-49
Dlaczego ta szmira M jak miłość musi być zawsze na 1. miejscu?