Polo TV tuż za Vivą, Eska TV w górę, MTV w dół
Liderem oglądalności wśród kanałów muzycznych i młodzieżowych była w styczniu br. nadal Viva Polska, ale na drugim miejscu znalazło się Polo TV. Najwięcej zyskała Eska TV, a największy spadek zanotowała stacja MTV Polska.
Udział telewizji Viva Polska wyniósł w styczniu 2012 roku 0,49 proc., po spadku względem stycznia 2011 roku o 15,5 proc. Na drugim miejscu pojawił się nadający od maja ub.r. kanał Polo TV, którego wynik to trochę ponad 0,26 proc. Na trzecią pozycję z drugiej spadła stacja 4fun.tv - jej udział zmalał o 10,8 proc. do niemal 0,26 proc.
Czwarte miejsce zajęła Eska TV, która zanotowała wzrost udziału o 0,93 proc. do 0,19 proc. Stacja ta zyskała najwięcej w zestawieniu. Najwięcej stracił natomiast będący na piątej pozycji kanał MTV Polska, którego udział spadł o 32,4 proc. do 0,19 proc.
Na siódmym miejscu zadebiutowała stacja z polskimi przebojami Kino Polska Muzyka, która jest monitorowana przez Nielsena od stycznia br. Jej udział wyniósł 0,03 proc.
styczeń | wszyscy 4+ | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 41 531 | 0,582 | 34 213 | 0,492 |
Polo TV | - | - | 18 189 | 0,262 |
4fun.tv | 20 571 | 0,288 | 17 897 | 0,257 |
Eska TV | 7 144 | 0,100 | 13 432 | 0,193 |
MTV Polska | 19 816 | 0,278 | 13 049 | 0,188 |
VH1 Europe | - | - | 2 283 | 0,033 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 1 770 | 0,025 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 748 | 0,011 |
Rebel.tv | 431 | 0,006 | 728 | 0,010 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, kolejność stacji w czołówce była nieco inna. Liderem była Viva Polska, która miała 1,15 proc. udziału (spadek o o 40 proc.). Wiceliderem został kanał 4fun.tv (0,74 proc. udziału, spadek o 9,7 proc.), na podium znalazł się jeszcze kanał Polo TV (0,68 proc.).
W tej grupie najwięcej zyskała także Eska TV (142,7 proc.), a najwięcej straciła również telewizja MTV Polska - jej udział spadł niemal o połowę.
styczeń | wszyscy 13-29 | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 20 004 | 1,913 | 11 641 | 1,147 |
4fun.tv | 8 620 | 0,824 | 7 546 | 0,744 |
Polo TV | - | - | 6 896 | 0,680 |
Eska TV | 2 795 | 0,267 | 6 578 | 0,648 |
MTV Polska | 11 191 | 1,070 | 5 494 | 0,542 |
VH1 Europe | - | - | 703 | 0,069 |
Rebel.tv | 145 | 0,014 | 249 | 0,025 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 53 | 0,005 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 52 | 0,005 |
W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w styczniu br. siedem pozycji umieściła stacja Viva Polska. Na topie znalazł się discopolowy magazyn stacji “Disco ponad wszystko”, który zgromadził maksymalnie 176 tys. widzów. Pozostałe trzy programy pochodziły z anteny 4fun.tv.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 175 571 | 2,59 |
IN & OUT /PROGR.MUZ./ | VIVA Polska | 163 495 | 1,84 |
LOWY KROLA DISCO | VIVA Polska | 160 798 | 1,46 |
NEWS /PROG.MUZ.INFO.POL./ | 4fun.tv | 147 636 | 1,63 |
100% VIVA | VIVA Polska | 139 420 | 2,05 |
CYBERMARIAN /PROG.ROZR./ | 4fun.tv | 131 521 | 0,95 |
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./ | VIVA Polska | 130 007 | 2,43 |
PL TOP 10 / PROG.MUZ.POL./ | VIVA Polska | 122 412 | 0,82 |
WEEKEND SPECJALNY /PROG.MUZ.POL./ | 4fun.tv | 118 309 | 1,12 |
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ | VIVA Polska | 116 004 | 0,94 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV tuż za Vivą, Eska TV w górę, MTV w dół