Polo TV to drugi najpopularniejszy kanał muzyczny, Eska TV podwaja wynik
Listopad br. był dobrym miesiącem dla kanałów muzycznych Grupy ZPR: Polo TV zostało wiceliderem w segmencie, a Eska TV zanotowała największy wzrost, podwajając wynik. Tracą za to kanały Viacomu, czyli Viva Polska i MTV Polska.
Udział telewizji Viva Polska, która utrzymała pozycję lidera, wyniósł w listopadzie br. 0,45 proc. po spadku o 12,7 proc. Na drugim miejscu znalazł się nadający od maja br. kanał Polo TV, który prezentuje głównie muzykę disco polo. Jego udział to 0,29 proc. Podium zamyka stacja 4fun.tv, której wynik poszedł do góry o 9,8 proc. do 0,25 proc.
Największy spadek dotknął plasującej się na czwartym miejscu stacji MTV Polska (rok wcześniej była druga). Jej udział zmalał o 34,9 proc. do 0,18 proc. Oczko niżej znalazła się Eska TV z wynikiem na poziomie 0,12 proc., która listopad zakończyła na największym plusie (95,2 proc.).
>>> Nadawca MTV i Viva Polska zwalnia
Po raz pierwszy w zestawieniu pojawił się paneuropejski kanał muzyczny VH 1 Europe, który od listopada br. nadaje polskie reklamy (więcej na ten temat). Stacja zadebiutowała na pozycji szóstej, a jej udział wyniósł 0,02 proc.
listopad | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 33 955 | 0,510 | 28 876 | 0,445 |
Polo TV | - | - | 19 065 | 0,294 |
4fun.tv | 15 008 | 0,225 | 16 049 | 0,247 |
MTV Polska | 18 141 | 0,272 | 11 480 | 0,177 |
Eska TV | 4 216 | 0,063 | 7 953 | 0,123 |
VH1 Europe | - | - | 1 560 | 0,024 |
Rebel.tv | 607 | 0,009 | 901 | 0,014 |
Czworka Polskie Radio | - | 438 | 0,007 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, kolejność stacji była taka sama, liderująca nadal Viva Polska miała 1,26 proc. udziału (spadek o 18,7 proc.), Polo TV zanotowało 0,86 proc. udziału, a 4fun.tv - 0,81 proc.(+ 19,6 proc.). Najwięcej straciło MTV Polska (44,1 proc.), zaś najwięcej zyskała - Eska TV (69,7 proc.).
listopad | wszyscy 13-29 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 15 889 | 1,543 | 12 114 | 1,255 |
Polo TV | - | - | 8 322 | 0,862 |
4fun.tv | 6 923 | 0,672 | 7 758 | 0,804 |
MTV Polska | 10 510 | 1,021 | 5 514 | 0,571 |
Eska TV | 2 477 | 0,241 | 3 949 | 0,409 |
VH1 Europe | - | - | 658 | 0,068 |
Rebel.tv | 280 | 0,027 | 309 | 0,032 |
Czworka Polskie Radio | - | - | 137 | 0,014 |
W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych w listopadzie br. najwięcej pozycji (siedem) umieściła Viva Polska. Stacja ta wyemitowała też najpopularniejszą audycję, czyli program “Disco ponad wszystko”, który obejrzało ponad 174 tys. widzów.
Raport top programów | Wszyscy 4+ | ||
Program | AMR | SHR % | |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 173 791 | 1,84 |
IN & OUT /PROGR.MUZ./ | VIVA Polska | 162 965 | 2,35 |
LOWY KROLA DISCO | VIVA Polska | 143 935 | 1,04 |
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./ | VIVA Polska | 142 393 | 2,47 |
VIVA FAN NUMBER 1 /PROG.ROZR.POL./ | VIVA Polska | 134 033 | 1,31 |
NEWS /PROG.MUZ.INFO.POL./ | 4fun.tv | 126 411 | 1,70 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ | Polo TV | 125 274 | 1,34 |
KOCHA LUBI SZANUJE /PROG.MUZ./ | 4fun.tv | 116 125 | 1,63 |
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ | VIVA Polska | 110 892 | 0,86 |
100% VIVA | VIVA Polska | 110 694 | 1,13 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV to drugi najpopularniejszy kanał muzyczny, Eska TV podwaja wynik