Polacy przeciwni sztucznej żywności (infografika)
Polacy nie chcą nienaturalności i sztuczności w swoim życiu, a szczególnie dotyczy to żywności - wynika z badania TNS Polska.
38 proc. badanych łączy słowo "naturalność" z żywnością. 78 proc. respondentów uważa, że jest ona tym obszarem ludzkiego życia, który powinien pozostawać naturalny i dlatego nie akceptuje nienaturalnej i przetworzonej żywności.
Badanie objęło również stosunek Polaków do naturalności w innych sferach życia. Uważamy, że nasze zachowanie (40 proc. wskazań) i uczucia (37 proc.) powinny być naturalne. Cenimy także naturalny wygląd (21 proc.), w czym pomagają naturalne kosmetyki (20 proc.). Naturalność poszukiwana jest również w ekologii: 22 proc. respondentów uważa, że źródła energii powinny być naturalne. Natomiast najmniej negatywnie postrzegana jest nienaturalna chemia gospodarcza (17 proc.) oraz nienaturalna odzież (13 proc.).
Dla części badanych produkt, który nie jest przygotowywany ręcznie (8 proc. wskazań) oraz nie pochodzi z lokalnego rynku (5 proc.), nie jest wart zakupu. Wierzymy też, że produkt, który musiał pokonać długą drogę na sklepową półkę, zawiera duże ilości konserwantów, dlatego nie może być naturalny.
Dla 80 proc. Polaków dowodem na to, że żywność jest sztuczna i przetworzona, jest długi termin przydatności do spożycia. Polacy z dystansem traktują również żywność, która jest gotowa do spożycia (65 proc.) oraz mielona (38 proc.) i mrożona (30 proc.), uważając ją za produkt wysoce przetworzony i sztuczny.
Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie KFC w dniach 21-26 marca 2014 r. na ogólnopolskiej, losowo wybranej, reprezentatywnej grupie 1000 mieszkańców w wieku 15 i więcej lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy przeciwni sztucznej żywności (infografika)