Polacy najczęściej kupują w internecie odzież, książki i sprzęt
97 proc. polskich internautów robi zakupy przez internet – wynika z badania UPC Polska. Kobiety najczęściej kupują w sieci odzież i biżuterię, a mężczyźni – sprzęt IT, RTV i AGD.
Sondaż UPC Polska pokazuje, że zakupy przez internet kiedykolwiek zrobiło w naszym kraju 97 proc. kobiet i 98 proc. mężczyzn używających sieci. Najczęściej zakupy internetowe odbywają się na portalach aukcyjnych – korzystanie z nich deklaruje 94 proc. kobiet i 95 proc. mężczyzn. Natomiast ponad połowa respondentów kupuje online w sklepach internetowych. 21 proc. mężczyzn i 16 proc. kobiet ogląda produkt „na żywo” przed zamówieniem go w sieci.
Odzież, buty i biżuterię kupuje w internecie 77 proc. kobiet i 52 proc. mężczyzn korzystających z sieci, książki – 70 proc. kobiet i 55 proc. mężczyzn, a kosmetyki – 69 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn. Z kolei mężczyźni zdecydowanie częściej nabywają online sprzęt elektroniczny oraz RTV i AGD. Kupowanie takich urządzeń w sieci deklaruje dwie trzecie mężczyzn, podczas gdy wśród kobiet robi to mniej niż połowa.
Badanie zostało przeprowadzone przez UPC Polska w styczniu br. za pomocą formularza internetowego na grupie 340 osób.
Dołącz do dyskusji: Polacy najczęściej kupują w internecie odzież, książki i sprzęt