Polacy coraz częściej biorą udział w programach lojalnościowych
Ponad połowa badanych Polaków uczestniczy obecnie w programach lojalnościowych supermarketów lub stacji benzynowych – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia. Ogółem w jakiejkolwiek akcji tego typu bierze udział co trzeci respondent.
Prawie 53 proc. Polaków mieszkających w miastach deklaruje, że bierze obecnie udział w programie lojalnościowym organizowanym przez super/hipermarket lub stację benzynową. Jednak o ile popularność tego typu akcji w sklepach wielkopowierzchniowych zwiększyła się w porównaniu z ostatnimi latami, o tyle w przypadku stacji benzynowych – spadła.
Wśród konkretnych programów najpopularniejszy jest Payback – uczestnictwo w nim deklaruje 16 proc. respondentów. Przypomnijmy, że oferta ta wystartowała na polskim rynku jesienią ub.r. (więcej na ten temat), a już wiosną br. osiąbnięto w niej poziom 5 mln wydanych kart (więcej). Drugi pod względem popularności w polskich miastach jest prowadzony przez Orlen program Vitay, a trzeci – Club Tesco.
Za największą korzyść uczestnictwa w programie lojalnościowym ankietowani, jeszcze częściej niż w latach ubiegłych, uznają możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody. Coraz więcej osób wymienia też w tym kontekście rabaty i zniżki.
Badanie korzystania przez Polaków z programów lojalnościowych zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia od 26 lipca do 11 sierpnia br. wśród 800 osób w wieku 15–49 lat mieszkających w miastach. Wspomagane komputerowo wywiady bezpośrednie objęły losowo-kwotową grupę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość i położenie miejsca zamieszkania.
Dołącz do dyskusji: Polacy coraz częściej biorą udział w programach lojalnościowych
Zachodnia Europa handlem stoi i otwartością na potrzeby i preferencje konsumenta (patrz: sukces sieci handlowych rodem z Francji, Niemiec). Payback to przeciez niemiecka chluba narodowa (ponad 60% gospodarstw posiada karte!).
Kompletnie nie mam nic przeciwko lojalności, zwłaszcza gdy jest w mądry i dobry sposób rozwijana dla klienta.