Pisma męskie straciły w 2010, najwięcej “Playboy”. Jaka sprzedaż "Stuff"?
Wszystkie lifestylowe miesięczniki dla mężczyzn zanotowały w 2010 roku spadki sprzedaży. Największy z nich dotknął magazynu “Playboy”. Pozycję lidera utrzymał “CKM”.
Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika “CKM” (Marquard Media Polska) w ub.r. wyniosło 69 589 egz. i było o 9,9 proc. niższe niż rok wcześniej. To największy wzrost w zestawieniu – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął magazyn “Men's Health” (Motor-Presse Polska), który rozszedł się w nakładzie wynoszącym 63 544 egz., czyli o 0,8 proc. niższym niż w ub.r
Na pozycji trzeciej uplasował się miesięcznik "Logo" (Agora), którego rozpowszechnianie płatne razem w 2010 roku wyniosło 57 212 egz., co oznacza spadek o 6,74 proc.
Czwarte miejsce zajął “Playboy” (Marquard Media Polska), który stracił najwięcej w zestawieniu – 10,63 proc. i zanotował wynik sprzedażowy na poziomie 55 629 egz.
Dalej, na ostatniej pozycji, uplasował się poświęcony gadżetom miesięcznik “Stuff” (Ginza Media Group), który zadebiutował na rynku we wrześniu ub.r., a przez ZKDP jest monitorowany od listopada ub.r. Średnie rozpowszechnianie płatne wydań listopadowego i grudniowego tego pisma wyniosło 13 440 egz.
Spadek zanotował też miesięcznik biznesowy „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik to 42 017 egz., czyli o 6,82 proc. niższy niż rok temu.
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 69 589 | 77 237 |
Men's Health Edycja Polska | 63 544 | 64 055 |
Logo | 57 212 | 61 345 |
Playboy | 55 629 | 62 243 |
Stuff | 13 440 | - |
Forbes. Profit | 42 017 | 45 092 |
W grudniu ub.r. także wszystkie magazyny z segmentu zanotowały spadki sprzedaży. Liderem pod względem rozpowszechniania płatnego razem był “CKM” z wynikiem 78 626 egz., który jednocześnie zanotował największy spadek, wynoszący 20,12 proc. Na drugim miejscu znalazł się “Men's Health” (57 775 egz., spadek o 3,73 proc.), podium zamyka “Logo” (48 445 egz., spadek o 7,89 proc.).
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
2010 | 2009 | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 78 626 | 98 433 |
Men's Health Edycja Polska | 57 775 | 60 011 |
Logo | 48 445 | 52 597 |
Playboy | 47 535 | 52 256 |
Stuff | 10 859 | - |
Forbes. Profit | 37 590 | 42 516 |
Dołącz do dyskusji: Pisma męskie straciły w 2010, najwięcej “Playboy”. Jaka sprzedaż "Stuff"?
To dlatego ostatnio tak pluje na Platformę Obywatelską.