Orange ze wzrostem przychodów. Większa liczba użytkowników usług telewizyjnych i konwergentnych
W II kwartale 2019 roku Orange Polska zanotował przychody na poziomie ponad 2,75 mld zł, co oznacza lekką poprawę rok do roku. Zysk operacyjny operatora osiągnął poziom 55 mln zł. Telekom wykazał wzrost użytkowników mobilnych o 3,3 proc., obecnie ma 972 tys. użytkowników usług telewizyjnych i ponad 1,6 mln odbiorców korzystających z oferty konwergentnej.
W II kwartale 2019 r. Orange Polska wykazał przychody w wysokości 2,759 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2 proc. W ujęciu półrocznym telekom osiągnął przychody w kwocie 5,537 mld zł – więcej o 2,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.
W raportowanym okresie Orange Polska osiągnął zysk netto na poziomie 55 mln zł. Operator zaznacza w raporcie, że ze względu na zmiany standardach rachunkowości nie da się go miarodajnie porównać do wyniku osiągniętego rok wcześniej. Z kolei zysk operacyjny telekomu kwartalnie zamknął się kwotą 138 mln zł, zaś w skali 6 miesięcy - 209 mln.
W II kwartale br. Orange Polska przyciągnął do swojej oferty o 3,3 proc. więcej użytkowników usług komórkowych, obecnie ich liczba wynosi z górą 14,9 mln. Większa dynamika wzrostu wystąpiła po stronie użytkowników prepaid (o 4,3 proc.) niż abonentów (2,6 proc.).
Na koniec drugiego kwartału operator dostarczał 2,58 mln usług internetu szerokopasmowego, co oznacza kwartalny wzrost o 6 tys. usług. Na obniżenie dynamiki wzrostu wpłynęły mniejsze niż w poprzednich kwartałach przyłączenia usług technologii VDSL oraz stacjonarnego dostępu bezprzewodowego, w połączeniu z utrzymującą się presją na rezygnację klientów ze starszych usług na sieci ADSL. Kwartale przyłączenia usług światłowodowych wyniosły 35 tys. i były zbliżone do wyników z ubiegłym kwartałów.
Średnie miesięczne przychody Orange Polska z oferty (ARPO) usług stacjonarnego internetu spadły w drugim kwartale o 0,6 zł do 54,9 zł.
Liczba abonentów telefonii stacjonarnej po raz kolejny spadła - tym razem o 8 proc.
Operator podaje, że w ciągu II kwartału liczba użytkowników usług telewizyjnych wzrosła do 972 tys., zaś z usług konwergentnych operatora korzystało na koniec raportowanego okresu ponad 1,6 mln abonentów.
- Drugi kwartał był szczególnie ważny dla Orange Polska i całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce - zaznacza w komunikacie Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange polska. - Realizując nastawioną na wartość strategię „więcej za więcej” zmieniliśmy ceny większości usług dla klientów indywidualnych. Wprowadziliśmy zmiany w cennikach jako pierwsi na rynku. Jesteśmy przekonani, że strategia „więcej za więcej” jest kluczowa dla długofalowego budowania wartości Orange Polska, a jej realizacja przybliża nas do powrotu na ścieżkę trwałego wzrostu.W tym kwartale również wprowadziliśmy na rynek bardzo innowacyjną ofertę Orange Flex, w pełni obsługiwaną z poziomu aplikacji w smartfonie. Naszym zdaniem, pełna elastyczność i doświadczenie cyfrowe staną się w przyszłości kluczowe dla klientów usług telekomunikacyjnych. W drugim kwartale osiągnęliśmy wyniki zgodne z naszymi oczekiwaniami. Nasycenie bazy klientów internetu stacjonarnego usługami konwergentnymi osiągnęło próg 60 proc.. To już znaczący poziom, co wraz z siecią światłowodową obejmującą zasięgiem 3,8 mln gospodarstw domowych stawia nas w korzystnej sytuacji względem konkurencji. W usługach mobilnych cieszy nas wysoka liczba przyłączeń netto (dzięki niższemu wskaźnikowi rezygnacji z usług) oraz poprawa trendu ARPO – to dwa przykłady, jakie efekty przynosi nasza koncentracja na potrzebach klientów i strategia ukierunkowana na wartość. W drugim półroczu bieżącego roku skupimy się głównie na monetyzacji naszych nowych inicjatyw komercyjnych, budowaniu korzyści z nabycia spółki BlueSoft oraz dalszej transformacji działalności - zapowiada szef Orange Polska.
Dołącz do dyskusji: Orange ze wzrostem przychodów. Większa liczba użytkowników usług telewizyjnych i konwergentnych