Old Spice Man nie dyskryminuje polskich mężczyzn. KEM odwołała decyzję (wideo)
Komisja Etyki Reklamy zmieniła swoje orzeczenie, że spot Old Spice’a ze słynnym Old Spice Manem obraża normalnych mężczyzn. Z tej okazji producent tego dezodorantu udostępnił kilka jego nowych reklam.
Przypomnijmy, że poprzednio Komisja Etyki Reklamy uwzględniła skargę odbiorcy, który ocenił, że słynny spot dezodorantu Old Spice z Isaiahem Mustafą dyskryminuje normalnych mężczyzn, mogąc wywoływać u części widzów negatywny odbiór. Konkretnie chodziło o padające na początku reklamy słowa „Spójrz na swojego mężczyznę i na mnie, jeszcze raz spójrz na niego i na mnie. Szkoda, że nie jest mną” (obejrzyj ten spot i przeczytaj więcej o całej sprawie). W odpowiedzi Procter and Gamble DS Polska, producent Old Spice’a odpowiedzialny za jego komunikację marketingową, zamieścił w internecie ocenzurowaną wersję spotu, w której wyciszono początkowe stwierdzenia, a część torsu Mustafy zasłonięto czarnym paskiem (zobacz to).
Jednocześnie Procter and Gamble przeprowadził ankietę wśród widzów reklamy, z których większość stwierdziła, że nie czuje się obrażana przez ten przekaz. Odwołując się od decyzji Komisji Etyki Reklamy, koncern przedstawił jej wyniki tego sondażu. W takiej sytuacji Komisja zdecydowała się uchylić swoje wcześniejsze orzeczenie i uznała, że reklama Old Spice’a nie naruszyła kodeksu branżowego.
Z tej okazji reklamodawca na YouTube’owym kanale Old Spice’a zamieścił jego trzy nowe spoty z Isaiahem Mustafą (patrz poniżej), któremu głosu użycza dziennikarz radiowy Michael Moritz. Polskie wersje tych reklam z takim dubbingiem jesienią ub.r. zostały wybrane do emisji w głosowaniu internautów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Old Spice Man nie dyskryminuje polskich mężczyzn. KEM odwołała decyzję (wideo)
Jak długo jeszcze będziemy skazani na takie wyroki.