„Fakty” liderem oglądalności w I półroczu, „Panorama” z największym spadkiem
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym półroczu br. były „Fakty” TVN, które odnotowały największy wzrost - zyskały ponad 200 tys. widzów. Najwięcej straciła „Panorama” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w pierwszym półroczu 2019 roku oglądało średnio 2,79 mln widzów, co zapewniło TVN 21,48 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,80 proc. widzów, czyli 128 tys. oglądających, ale jego udział wzrósł z 20,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym półroczu wyniosła 3,03 mln widzów, co przełożyło się na 23,32 proc. udziału. Było to o 7,26 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu 2018 roku.
Drugie były „Wiadomości” TVP1, których widownia na głównej antenie zmniejszyła się o 0,19 proc. (4 tys. osób) do 2,08 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku spadł z 15,28 proc. do 15,08 proc.
Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,02 mln widzów, będąc o 0,42 proc. wyższą niż rok temu.
Podium uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu. Ich oglądalność na głównej antenie wzrosła o 0,36 proc., czyli o 7 tys. widzów. W pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła ona 1,96 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,42 proc. (rok wcześniej było to 15,63 proc.).
Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w pierwszym półroczu br. oglądało 2,10 mln widzów, czyli o 1,36 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano jeszcze na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).
Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika wyniosła 1,02 mln osób, po wzroście o 0,42 proc. (8 tys. widzów). Średnia widownia „Teleexpressu” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym półroczu wyniosła 2,54 mln osób, po wzroście o 1,39 proc.
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 spadł najbardziej w zestawieniu - o 2,14 proc. do 1,12 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,47 mln osób, po spadku wynoszącym 2,43 proc.).

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrosty odnotowały „Fakty” (największy), „Wiadomości” i „Teleexpress”. Na minusie z kolei były: „Wydarzenia” i „Panorama” (największy).
W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych antenach również największe audytorium w pierwszym półroczu br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym półroczu 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 9,37 proc. do 990 tys. oglądających.
Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 756 tys. osób (do góry o 3,66 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (505 tys. widzów; + 7,18 proc.).
Czwarty był „Teleexpress” (450 tys. widzów; + 0,62 proc.), a piąta - „Panorama” (269 tys. widzów; + 8,87 proc.).
Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również wszystkie serwisy odnotowały wzrosty oglądalności, a najwięcej widzów też zyskały „Fakty” (11,80 proc.).
- Poziom widowni w grupie 4+ niemal wszystkich analizowanych serwisów informacyjnych w stacjach BIG4 utrzymał się na zbliżonym poziomie. Jedynym wyjątkiem są „Fakty” TVN, których liczba widzów znacząco wzrosła. Co ciekawe, poziom widowni programów informacyjnych w TVP1 ustabilizował się, co wcale nie jest oczywiste w związku ze spadkiem udziału całościowego tej anteny. Dotyczy to wszystkich stacji z grupy BIG4: o ile ich skumulowany udział zmalał w tym półroczu względem 1 półrocza 2018 roku, o tyle w przypadku analizowanych programów znaczący odpływ widowni nie miał miejsca. - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia. - Może być tak, że programom informacyjnym sprzyjały wybory do Europarlamentu. Co więcej, to w grupie komercyjnej 16-49 nastąpił procentowo większy przyrost poziomu widowni niż w grupie 4+ - oznacza to, że to przede wszystkim osoby młodsze oglądały w 1 półroczu serwisy informacyjne częściej niż w analogicznym okresie 2018 roku - dodaje.
Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem oglądalności w I półroczu, „Panorama” z największym spadkiem