Nadawcy komercyjni łączą siły na rzecz telewizji adresowalnej
Dwie czołowe grupy komercyjnych telewizji w Niemczech RTL i ProSiebenSat.1 chcą wspólnie wdrożyć telewizję adresowalną, aby oferować spersonalizowane reklamy. Zamierzają w tym celu powołać spółkę joint venture Seven.One Entertainment Group.
Połączenie sił niemieckich nadawców wymaga jeszcze zgody miejscowych urzędów antymonopolowych. Miałoby to nastąpić w drugiej połowie 2022 roku. RTL i ProSiebenSat.1 chcą wspólnie pracować nad rozwiązaniami technologicznymi i aplikacjami, które mogliby wdrożyć producenci telewizorów, przystawek czy dekoderów w ramach HbbTV (telewizji hybrydowej). W 2019 roku prywatne stacje z Niemiec powołały już spółkę D-Force, która pomaga reklamodawcom dotrzeć do widzów za pośrednictwem telewizji adresowalnej.W tym sposób chcą rywalizować z amerykańskimi gigantami internetu, takimi jak Google, Facebook czy YouTube.
Zobacz także: Fuzja RTL i ProSiebenSat.1 przez streaming? „Prędzej czy później zbliżymy się”
Czym jest telewizja adresowalna?
Telewizja adresowalna pozwala reklamodawcom dotrzeć do określonego targetu, tak jak ma to miejsce w internecie. Odbiorcom, których urządzenia są podłączone do internetu można wyświetlać na przykład reklamy dotyczące produktów lub usług, które ich interesują, dostępnych w pobliżu miejsca ich zamieszkania.
W marcu br. informowaliśmy, że biuro reklamy TVN Media wprowadza do oferty rozwiązanie Addressable TV, umożliwiające emisję spersonalizowanych reklam do wybranych grup odbiorców, które mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie wybranych kryteriów. Na razie rozwiązanie obejmuje odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej (kanały TVN, TVN7, TTV), których podłączone do internetu telewizory lub dekodery obsługują HbbTV.
TVN Media informuje na stronie internetowej, że można kierować reklamy do zdefiniowanych geograficznie obszarów (np. województwa, miasta, powiaty czy kody pocztowe). W ten sposób lokalny dealer samochodowy, szkoła czy przychodnia może reklamować się obok produkcji TVN. Możliwe jest też dotarcie do widzów określonej płci, reprezentujących konkretną grupę wiekową lub sytuację materialną.
Zobacz także: Rośnie zainteresowanie reklamami HbbTV w TVN. „Doskonale przykuwają uwagę”
Eksperci firmy Deloitte szacują, że w 2022 roku około 5 proc. wszystkich światowych wydatków na reklamę wideo – tj. około 7,5 mld USD rocznie – będzie przeznaczanych na reklamę adresowalną w telewizji.
Dołącz do dyskusji: Nadawcy komercyjni łączą siły na rzecz telewizji adresowalnej