Nielsen: spadek wydatków reklamowych w I poł. b.r.
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku nakłady reklamowe wUSA zmniejszyły się w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego o 1,4 procenta, do poziomu 67,6 miliarda dolarów.
Czołowych dziesięciu amerykańskich reklamodawców zmniejszyłoswoje nakłady w tym okresie łącznie o prawie 6 procent, do 7,7miliarda dolarów - informuje serwis Adweek, powołując się na danefirmy badawczej Nielsen Monitor-Plus.
Biorąc pod uwagę poszczególne sektory medialne, największywzrost wydatków reklamowych odnotowano w przypadku telewizjikablowej (o 8 procent). Najwięcej straciły natomiast radio (spadeko 10 procent), lokalna prasa codzienna (o 7 procent) i tradycyjnatelewizja (o 6 procent).
Zdecydowanie lepiej zapowiada się II połowa roku, na conajwiększy wpływ będą miały Igrzyska Olimpijskie w Pekinie itrwająca za oceanem kampania wyborcza. Dzięki temu w całym 2008roku wydatki na reklamę w USA powinny zwiększyć się wobec roku 2007o około 2 procent.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Nielsen: spadek wydatków reklamowych w I poł. b.r.