Nie będzie zakazu reklamowania niezdrowej żywności
Brytyjski rząd zrezygnował z wprowadzenia zakazu reklamowania wtelewizji niezdrowego jedzenia (tzw. junk food) przed godziną 21.
To wielkie zwycięstwo dla reklamodawców i komercyjnych stacji.Regulator brytyjskiego rynku medialnego Ofcom oszacował, że naskutek wprowadzenia zakazu branża reklamy telewizyjnej traciłaby211 milionów funtów rocznie - informuje Guardian Unlimited.
Decyzję rządu skrytykowała m.in. organizacja Children's FoodCampaing, która lobbowała na rzecz wprowadzenia zakazu. Według niejcała sytuacja wygląda tak, jakby to branża reklamowa i żywieniowamiała ostateczny głos w tej sprawie.
Zamiast wprowadzania zakazu, brytyjski rząd najprawdopodobniejzarezerwuje znaczne środki na uruchomienie nowych kampaniiinformujących na temat zagrożeń wynikających z otyłości.
źródło: Guardian Unlimited
Reklama telewizyjna
Dołącz do dyskusji: Nie będzie zakazu reklamowania niezdrowej żywności