Kolejny kanał po polsku z logiem nawiązującym do początków działalności
Nick Jr. to kolejny kanał Paramount Global, który odświeżył logo i wizerunek. Teraz nawiązują one do „śladu po pomarańczowej farbie”, który był znakiem rozpoznawczym dziecięco-młodzieżowego kanału Nickelodeon w pierwszych latach jego działalności.

W sierpniu 2023 roku podobną przemianę przeszła polska wersja Nickelodeon Polska. Wówczas informowaliśmy, że stopniowo zmiany będą wprowadzone na pozostałych stacjach tematycznych związanych z tą marką. W Stanach Zjednoczonych większość z nich już przeszła metamorfozy.
Teraz do zmiany doszło w przypadku polskiej wersji stacji Nick Jr., adresowanej do widzów od 2 do 9 roku życia. Zmieniło się logo, identy stacji, choć częściowo wykorzystywane są elementy starej oprawy. Ze starymi logotypami wciąż nadaje TeenNick, czyli kanał z serialami adresowany do widzów od 10 do 16 roku życia. Zmiany nie objęły też na razie NickToons z animacjami oraz NickMusic z teledyskami młodych wykonawców. W USA TeenNick i NickToons odświeżyły wizerunek. Zmiana miała mieć charakter globalny.


Powrót do przeszłości
„Ślad po pomarańczowej” farbie towarzyszył marce Nickelodeon od 1984 do 2009 roku. Później został zastąpiony przez pomarańczowy napis Nick lub Nickelodeon. Logo nawiązujące do tego z lat 80. zaprojektowała agencja brandingowa i projektowa Roger. Nowy znak graficzny jest bardziej zaokrąglony i teksturowany niż „plusk”, aby sprawiać wrażenie nowocześniejszego. To pierwsze tak radykalne zmiany w stacji od 14 lat. Ponad dwa lata temu również kanały MTV wprowadziły logotypy nawiązujące do swoich korzeni, sięgających 1981 roku.

- Plama powraca! Podobnie jak zaskakujące poczucie humoru, które stworzyło pokolenie dzieci Nickelodeonu, w tym mnie - stwierdziła wiceprezes ds. globalnego marketingu kanałów dziecięcych Paramount Global Sabrina Caluori. Przeprowadzone za oceanem badania miały wykazać sentyment do dawnego kanału Nickelodeon. W Stanach Zjednoczonych zmianie logotypu towarzyszyła kampania reklamowa. Spoty na jej potrzeby stworzyło aż sześć agencji.
- Nickelodeon zawsze celebrował to co najlepsze podczas bycia dzieckiem. Także bałagan. Nasze dzieci potrzebują miejsca do takiej zabawy bardziej niż kiedykolwiek. Kilka agencji wykazało, że pokolenie Z ma sentyment i nostalgię do dawnych marek, które postrzega jako autentyczne. Jeśli będą mieć własne dzieci, to zachęcą ich do sięgnięcia po treści z naszego kanału. Sensowne jest więc wykorzystanie dawnej tożsamości marki Nickelodeon, odświeżając kilka rzeczy - dodała Calouri.
Dołącz do dyskusji: Kolejny kanał po polsku z logiem nawiązującym do początków działalności