SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na topie “Tele Tydzień”, “Gazeta Wyborcza” i “Twój Styl”

Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszy się “Tele Tydzień”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza” a miesięczników “Twój Styl”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa, za okres od lipca do grudnia 2010 roku, wynika “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,76 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,54 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,28 proc.) oraz “Super Express” (6,07 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,76%
Fakt13,54%
Metro (dziennik bezpłatny)6,28%
Super Express6,07%
Rzeczpospolita4,14%
Przegląd Sportowy3,55%
Dziennik Gazeta Prawna3,04%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,18%
Gazeta Podatkowa0,72%
Sport0,71%
Futbol News0,40%
Puls Biznesu0,29%
Parkiet Gazeta Giełdy0,19%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień”
(Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,30 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 19,02 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,85 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,30%
Życie na Gorąco19,02%
Chwila dla Ciebie14,89%
Angora11,63%
Newsweek8,85%
Gala8,31%
Auto Świat7,37%
Polityka7,15%
To i Owo7,09%
Wprost6,36%
Twoje Imperium5,96%
Na Żywo5,35%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,19%
Teleprogramy4,08%
Gość Niedzielny4,00%
Takie jest Życie3,91%
Rewia3,43%
Super TV3,43%
Przekrój3,37%
Motor3,18%
Świat i Ludzie2,45%
Imperium TV1,83%
Tele Max1,77%
Forum1,49%
Bella Relaks1,45%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,11%
Tygodnik Siedlecki0,68%
Przewodnik Katolicki0,66%
Tygodnik Ostrołęcki0,66%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,57%
Jarmark0,55%
Panorama Leszczyńska0,52%
City (tygodnik bezpłatny)0,50%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,45%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,39%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,23%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,13%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka”
(Edipresse Polska) z wynikiem 17,33 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,58 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,47 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,33%
Tina15,58%
Pani Domu15,47%
Viva10,66%
Z Życia Wzięte9,52%
Komputer Świat6,63%
Party Życie Gwiazd6,44%
Tele Świat5,94%
Bravo3,98%
Show Magazyn o Gwiazdach3,82%
Świat Seriali3,67%
Sukcesy i Porażki3,23%
Bravo Sport2,70%
Bravo Girl1,79%
TV 141,13%
Monitor Księgowego0,49%



 Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,94 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,85 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,56 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,42 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,94%
Claudia11,56%
Cztery Kąty9,42%
Focus9,02%
Poradnik Domowy8,91%
Kobieta i Życie7,98%
Murator7,88%
Olivia7,28%
Świat Kobiety7,25%
Dobre Rady7,03%
Mój Piękny Ogród6,46%
National Geographic6,10%
Avanti5,85%
Auto Moto5,21%
Działkowiec5,11%
Glamour4,48%
Mamo To Ja4,41%
CKM4,35%
Ładny Dom4,25%
Pani4,20%
Przyślij Przepis!3,84%
Joy3,64%
Moje Mieszkanie3,51%
Cosmopolitan3,47%
CD Action3,42%
Dom & Wnętrze3,38%
PC Format3,34%
Samo Zdrowie3,29%
M jak mieszkanie3,27%
Playboy2,98%
Moje Gotowanie2,96%
Zdrowie2,86%
Auto Motor i Sport2,74%
Zwierciadło2,71%
Uroda2,65%
Moda na Zdrowie2,63%
Elle2,62%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,38%
Logo2,36%
Dobre Wnętrze2,30%
Twoje Dziecko2,28%
Dziewczyna2,17%
Dziecko2,13%
Kwietnik2,09%
Kuchnia2,05%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,03%
Mój Piękny Dom1,95%
Auto Świat Poradnik1,94%
Chip1,90%
Popcorn1,89%
Vita1,75%
Twój Maluszek1,73%
Świat Motocykli1,73%
Magazyn Futbol1,73%
Focus Historia1,71%
Charaktery1,66%
Burda1,64%
Top Gear1,64%
Wróżka1,60%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,59%
Men's Health1,53%
Majster1,53%
National. Geographic. Traveler1,51%
Forbes1,41%
Twist1,35%
Reader's Digest1,34%
Zbuduj Dom1,28%
Na ścieżkach życia1,22%
M jak Mama1,19%
Tak Mieszkam1,15%
InStyle1,13%
21. wiek0,94%
Przepis na Ogród0,94%
Shape0,92%
Sól i Pieprz0,89%
Sukces0,88%
Voyage0,81%
Podróże0,79%
Weranda0,70%
Hot Moda & Shopping0,66%
Fun Club0,55%
Play0,54%
Architektura-Murator0,52%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,46%
Żagle0,46%



Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,55 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,55%
Komputer Świat Gry2,13%
Auto Świat 4x42,09%
Komputer Świat Ekspert1,89%
Rodzice1,83%
Elle Decoration0,70%
Style i Charaktery0,56%
Weranda Country0,34%
Polska Wita0,23%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (lipiec: wrzesień 2010; próba 12 015), “7 Dni” (listopad: grudzień 2010; próba 16 255), “Magazyn Futbol” (sierpień: grudzień 2010; próba 4088).

Dołącz do dyskusji: Na topie “Tele Tydzień”, “Gazeta Wyborcza” i “Twój Styl”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oli 87876767
Gala jest nudna jak flaki z olejem
odpowiedź
User
ARNIE
A gdzie Gazeta Polska lewicowo komuszy manipulatorzy??

Na każdym kroku kłamstwo i manipulacja mając na celu dezorientację zwykłego człowieka...
odpowiedź
User
TA
Fakt i GóWno razem... Jedna gazeta warta drugiej...
odpowiedź