“Milion w minutę” Prokopa przegrywa z konkurencją i traci widzów
Druga edycja prowadzonego przez Marcina Prokopa teleturnieju “Milion w minutę” ma niższą widownię od pierwszej serii i przegrywa z propozycjami głównych konkurentów TVN. Program traci też widzów z odcinek na odcinek.
“Milion w minutę 2” nadawany jest w niedziele o 18.00 począwszy od 19 lutego br. Pierwsze trzy odcinki programu oglądało 1,77 mln widzów, co dało stacji 12,07 proc. udziału w grupie 4+ i 14,22 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Pierwszy odcinek miał 2,1 mln oglądających, trzeci już tylko 1,41 mln.
W porównaniu do pierwszej edycji, emitowanej jesienią ub.r., druga seria cieszy się o mniejszą oglądalnością. Trzy pierwsze odcinki “Miliona” obejrzało we wrześniu 2,37 mln osób, co dało stacji odpowiednio 19,06 proc. i 20,04 proc. udziału. Program wtedy nadawano jednak w innym paśmie - w poniedziałki o 21.30. Druga seria teleturnieju ma też gorsze wyniki niż te, które TVN notował w analogicznym okresie ub.r. w niedziele o 18.00. Kanał wybierało wtedy 2,5 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 16,06 proc. i 21,61 proc.
Wpływ na spadek wyników programu ma silna konkurencja w paśmie jego emisji. TVN podczas zajmuje wtedy obecnie bowiem dopiero czwarte miejsce w rynku w grupie wszystkich widzów. Liderem jest TVP1, nadająca wtedy głównie teleturniej “Jaka to melodia?” oraz końcówki “Ojca Mateusza” i “Komisarza Alexa”. Daje to stacji 25,01 proc. udziału. Na drugiej pozycji znajduje się TVP2 (“Panorama”, “Sport”, “Pogoda”; 13,76 proc.), a trzeci jest Polsat (“Pamiętniki z wakacji”, “Wydarzenia”; 13,46 proc.). Natomiast w grupie 16-49 TVN jest trzeci za TVP1 i Polsatem.
Z analizy danych telemetrycznych wynika, że program najchętniej oglądają kobiety, ludzie w wieku średnim i starsi, mieszkańcy miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.
Widownia programu “Milion w Minutę” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
19-02-2012 | 2 080 127 | 13,76% | 17,57% |
26-02-2012 | 1 818 459 | 12,58% | 13,76% |
04-03-2012 | 1 413 145 | 9,74% | 11,21% |
Średnia | 1 773 026 | 12,07% | 14,22% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji show
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 692 558 | 25,01% | 18,44% |
TVP 2 | 2 031 088 | 13,76% | 10,41% |
Polsat | 1 987 723 | 13,46% | 17,20% |
TVN – Milion... | 1 773 026 | 12,07% | 14,22% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 42,15% | 88 |
Kobiety | 57,85% | 111 | |
Wiek | 4-9 | 4,28% | 72 |
10-15 | 4,61% | 69 | |
16 - 19 | 3,43% | 63 | |
20 - 24 | 3,61% | 47 | |
25 - 29 | 7,57% | 85 | |
30 - 34 | 10,15% | 122 | |
35 - 39 | 10,11% | 136 | |
40 - 44 | 6,27% | 97 | |
45 - 49 | 6,06% | 91 | |
50 - 54 | 5,31% | 66 | |
55 - 59 | 11,39% | 146 | |
60 | 27,20% | 132 | |
Wlk. miasta | Wieś | 29,93% | 76 |
< 50 tys. | 26,19% | 112 | |
50-100 tys. | 10,04% | 121 | |
100-200 tys. | 9,68% | 127 | |
> 200 tys. | 24,16% | 113 | |
Zawód | Top management | 6,65% | 68 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,09% | 110 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,14% | 101 | |
Emeryci | 32,95% | 131 | |
Inni | 24,17% | 79 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,15% | 119 |
Średnie | 30,89% | 95 | |
Wyższe | 12,07% | 83 | |
Inne | 8,89% | 70 |
Dołącz do dyskusji: “Milion w minutę” Prokopa przegrywa z konkurencją i traci widzów