Merlin.pl w 2009 r.: 101 mln zł przychodu i EBITDA na plusie
Sklep internetowy Merlin.pl osiągnął w ubiegłym roku 101 mln zł przychodu ze sprzedaży, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast wskaźnik EBITDA serwisu na koniec 2009 roku wynosił 1,5 mln zł.
101 mln zł przychodu ze sprzedaży, które osiągnął w ubiegłym roku sklep internetowy Merlin.pl, oznacza wzrost o 6 mln zł w porównaniu z 2008 roku. W przeliczeniu na jedną zatrudnioną w spółce osobę przychody wyniosły 688 tys. zł, czyli o 42 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy osiągnęły poziom 492 tys. zł. – W minionym roku, podobnie jak w latach poprzednich, największe obroty odnotowaliśmy w sprzedaży książek, filmów i muzyki, jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z wyników nowo utworzonych działów sport i kosmetyki – opisuje Anna Bogdańska, prezes zarządu Merlin.pl.
Z kolei wskaźnik EBITDA spółki, który na koniec 2008 roku wynosił -6,6 mln zł, w ubiegłym roku przekroczył poziom zero, osiągając na jego koniec wartość 1,5 mln zł. – Jest to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych działań restrukturyzacyjnych w firmie, mających na celu poprawienie rentowności sprzedaży – przekonuje Bogdańska.
Dołącz do dyskusji: Merlin.pl w 2009 r.: 101 mln zł przychodu i EBITDA na plusie