SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marki rozczarowane wideo na Facebooku, tylko 20 procent oglądalności reklam

Według informacji zebranych przez serwis Digiday reklamodawcy są zawiedzeni wynikami oglądalności ich reklam na Facebooku, która obecnie nie przekracza 20 procent. Część marek rozważa rewizję swoich budżetów i skierowanie środków na inne niż Facebook kanały komunikacji z klientami.

Serwis Digiday przeprowadził rozmowy z kilkoma pragnącymi zachować anonimowość szefami firm kilka miesięcy po tym, jak Facebook przyznał się do zawyżania statystyk w reklamach wideo udostępnianych swoim partnerom biznesowym. Niedługo po tym serwis obiecał zaangażować zewnętrzne firmy audytorskie do obiektywnej oceny wyników reklamowych przy materiałach filmowych.

Teraz okazuje się, że reklamodawcy mając dostęp do zewnętrznych i własnych zweryfikowanych statystyk są rozczarowani osiąganymi wynikami w obszarze reklamy wideo. W większości wypadków marki wypowiadające się dla Digiday mówią o 20 proc. oglądalności ich reklam przy treściach wideo, w niektórych wypadkach ten odsetek jest nawet niższy.

To znacząco gorszy wynik od średniej oglądalności reklam wideo w całej sieci, która według raportu firmy Integral Ad Science wynosi ok. 50 proc.

Facebook odmówił komentarza w sprawie nienajlepszych dla niego statystyk. Tymczasem niektórzy reklamodawcy po zapoznaniu się z wynikami własnych kampanii wideo w serwisie i widząc ich niewielką skuteczność zapowiedzieli, że zrewidują swoje budżety reklamowe i być może skierują wydatki w stronę bardziej opłacalnych kanałów komunikacji w internecie.

Przypomnijmy, że w kwietniu br. Tony Evans, dyrektor kierujący w Facebooku zespołem Marketing Science w regionie EMEA w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl zapewniał, że zawyżone przez Facebook statystyki oglądalności reklam wideo nie dotknęły finansowo partnerów serwisu, a reklama przy treściach wideo jest szybko rozwijającym się i skutecznym narzędziem dla reklamodawców.

Z kolei po trzymiesięcznym okresie testów reklam mid-roll w materiałach wideo na Facebooku zaangażowani w nie wydawcy przyznali, że na razie format nie przynosi dużych przychodów. Jednak w opinii ekspertów to nie przesądza o przyszłości podobnych reklam na Facebooku, który może znaleźć sobie wśród marek stałe miejsce.

Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Marki rozczarowane wideo na Facebooku, tylko 20 procent oglądalności reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sfdgv
Wreszcie jakieś wiarygodne wnioski, a nie wypociny korpo-aparatczyków opłacanych przez Zuckerberga z rajów podatkowych, wierzących, że facet zmienia świat i rewolucjonizuje nasze życie. Jego celem jest "rozbebranie" tradycyjnych więzi społecznych i skomercjalizowanie ich na jednej globalnej platformie z cenzurą, za której używanie trzeba będzie płacić haracz. Orwell się kłania.
0 0
odpowiedź
User
sfdgv
Wreszcie jakieś wiarygodne wnioski, a nie wypociny korpo-aparatczyków opłacanych przez Zuckerberga z rajów podatkowych, wierzących, że facet zmienia świat i rewolucjonizuje nasze życie. Jego celem jest "rozbebranie" tradycyjnych więzi społecznych i skomercjalizowanie ich na jednej globalnej platformie z cenzurą, za której używanie trzeba będzie płacić haracz. Orwell się kłania.
0 0
odpowiedź
User
sfdgv
Wreszcie jakieś wiarygodne wnioski, a nie wypociny korpo-aparatczyków opłacanych przez Zuckerberga z rajów podatkowych, wierzących, że facet zmienia świat i rewolucjonizuje nasze życie. Jego celem jest "rozbebranie" tradycyjnych więzi społecznych i skomercjalizowanie ich na jednej globalnej platformie z cenzurą, za której używanie trzeba będzie płacić haracz. Orwell się kłania.
0 0
odpowiedź