Luksusowe magazyny kobiece
Kolejny rok mobilizacji
- Ostatni rok przyniósł zmiany, które wymusiły ożywienie na rynku. Teraz wszyscy starają się coś robić - ocenia Anna Achmatowicz-Szwendimann, redaktor naczelna miesięcznika "Twój Styl" (od ponad roku należy do Wydawnictwa Bauer), który - jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy - w 2002 r. utrzymał pozycję lidera pod względem sprzedaży. Pomogły akcje promocyjne, w tym atrakcyjne gadżety. Jak jednak podkreśla Anna Achmatowicz, magazyn ma duże grono wiernych czytelniczek.
Największy wzrost średniej sprzedaży w 2002 r. (o prawie 14 proc.) zanotował "Cosmopolitan", należący do Marquard Media. Prawie 11-proc. wzrost średniej sprzedaży zanotowała w ubiegłym roku "Pani", głównie dzięki intensywnej, wspieranej atrakcyjnymi gadżetami promocji w IV kwartale, kiedy średnia sprzedaż przekroczyła 100 tys. egz.
Wśród luksusowych pism kobiecych jedynie "Elle" odnotowało spadek sprzedaży. Gorzej wypadły magazyny dla mężczyzn. Tu -jak wynika z danych ZKDP - w 2002 r. dominowały spadki sprzedaży; największy, bo aż 23-proc., dotknął "Playboya". Mniejszą o 10 proc. sprzedaż odnotował też lider w tym segmencie "CKM" (oba tytuły wydaje JMG MPC z grupy Marquard).
Inne
Dołącz do dyskusji: Luksusowe magazyny kobiece