SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które tytuły prasowe najchętniej czytają Polacy?

Najpopularniejszymi wśród Polaków dziennikami są "Gazeta Wyborcza" i "Fakt", najchętniej czytany tygodnik to "Tele Tydzień", dwutygodniki - "Viva!" i "Z Życia Wzięte", a miesięczniki - "Claudia" i "Twój Styl"- wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.

Po "Gazetę Wyborczą" sięga 18,55 proc. Polaków, a po "Fakt" 17,14 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne "Metro" z czytelnictwem na poziomie 7,79 proc., "Super Express", którego czytanie deklaruje 7,41 proc. pytanych i "Dziennik", który czyta 6,60 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 18,55%
Fakt 17,14%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,79%
Super Express 7,41%
Dziennik Polska Europa Świat 6,60%
Rzeczpospolita 5,16%
Przegląd Sportowy 4,24%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 3,29%
Gazeta Prawna 2,46%
Giełda Samochodowa 1,05%
Gazeta Podatkowa 0,88%
Puls Biznesu 0,46%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,25%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 37,06 proc. ankietowanych, a na drugim miejscu ze znacznie niższym wynikiem (20,18 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco".

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 37,06%
Życie na Gorąco 20,18%
Przyjaciółka 16,88%
Pani Domu 16,84%
Chwila dla Ciebie 16,59%
NAJ 15,67%
Tina 15,55%
Newsweek 10,63%
Wprost 10,62%
Tele-Świat 9,98%
Gala 9,62%
Auto Świat 9,26%
Angora 9,22%
Polityka 7,81%
Twoje Imperium 6,95%
To i Owo 6,45%
Na Żywo 5,42%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,22%
Teleprogramy 4,83%
Takie jest Życie 4,71%
Super TV 4,51%
Przekrój 4,39%
Gość Niedzielny 3,96%
Motor 3,86%
Rewia 3,80%
Imperium TV 3,62%
Świat i Ludzie 2,25%
Tele Max 1,70%
Bella Relaks 1,62%
Forum 1,60%
Jarmark 1,05%
Przewodnik Katolicki 0,71%
Tygodnik Siedlecki 0,70%
Tygodnik Ostrołęcki 0,66%
Panorama Leszczyńska 0,54%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,48%
City (tygodnik bezpłatny) 0,44%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,41%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,21%


Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,91 proc.) i "Z Życia Wzięte" (11,11 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Viva 11,91%
Z Życia Wzięte 11,11%
Komputer Świat 9,07%
Bravo 6,21%
Sukcesy i Porażki 4,44%
Świat Seriali 3,71%
Bravo Sport 3,57%
Bravo Girl 3,31%
Party Życie Gwiazd 3,24%
Cogito 1,75%
Monitor Księgowego 0,54%


W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, że czyta "Claudię" (13,95 proc.) i "Twój Styl" (13,78 proc.).

Miesięczniki procent respondentów
Claudia 13,95%
Twój Styl 13,78%
Cztery Kąty 11,38%
Poradnik Domowy 9,85%
Focus 9,38%
Olivia 8,92%
Murator 8,27%
Świat Kobiety 7,64%
Mój Piękny Ogród 7,12%
Dobre Rady 6,96%
Auto Moto 6,36%
Mamo To Ja 6,34%
Avanti 6,13%
National Geographic 5,82%
CKM 5,66%
Działkowiec 5,32%
Moje Mieszkanie 5,11%
Glamour 5,07%
Cosmopolitan 4,47%
CD Action 4,43%
Ładny Dom 4,33%
PC Format 4,30%
Pani 4,19%
Uroda 3,86%
Joy 3,78%
Samo Zdrowie 3,76%
M jak mieszkanie 3,76%
Dziewczyna 3,69%
Auto Motor i Sport 3,64%
Playboy 3,63%
Dom & Wnętrze 3,41%
Dziecko 3,36%
Popcorn 3,28%
Twoje Dziecko 3,27%
Moje Gotowanie 3,20%
Cienie i Blaski 3,09%
Elle 3,06%
Zdrowie 3,01%
Kuchnia 2,97%
Przegląd Reader's Digest 2,88%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,74%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,73%
Chip 2,56%
Kwietnik 2,53%
Logo 2,53%
Twist 2,35%
Burda 2,29%
Mój Piękny Dom 2,27%
Dobre Wnętrze 2,23%
Komputer Świat Ekspert 2,20%
Zwierciadło 2,19%
Rodzice 2,14%
Auto Świat Poradnik 2,14%
Vita 2,13%
Świat Motocykli 2,13%
Click 2,08%
Twój Maluszek 1,79%
Magazyn Futbol 1,70%
Komputer Świat - Gry 1,62%
Sekrety Serca 1,61%
Majster 1,54%
Zbuduj Dom 1,52%
Play 1,52%
Men's Health 1,50%
Focus Historia 1,24%
Na ścieżkach życia 1,22%
Tak Mieszkam 1,22%
M jak Mama 1,17%
Forbes 1,16%
Sól i Pieprz 1,14%
Podróże 1,09%
Next 1,05%
Sukces 1,05%
Fun Club 0,80%
Voyage 0,78%
Shape 0,77%
Manager Magazin 0,68%
Futbol.pl 0,64%
Żagle 0,61%
Architektura-Murator 0,58%
Elle Decoration 0,57%
Hot Moda & Shopping 0,56%
Super Volley 0,35%


Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik", który ma czytelnictwo wynoszące 5,96 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 5,96%
Auto Świat 4x4 2,39%
National Geographic. Traveler 1,46%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2007 roku do stycznia 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 358 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Na Żywo": sierpień 2007: listopad 2007 (próba 7900), "Party Życie Gwiazd": sierpień 2007: październik 2007 (próba 11753), "Chip": sierpień 2007 (próba 19413), "Focus Historia": sierpień 2007 (próba 19413), "Futbol.pl": sierpień 2007: grudzień 2007 (próba 4015), "Magazyn Futbol": sierpień 2007: październik 2007 (próba 11753), "Manager Magazin": styczeń 2008 (próba 19343), "Next": sierpień 2007 i wrzesień 2007 (próba 15515), "Super Volley": sierpień 2007: październik 2007 (próba 11753), "Auto Świat 4x4": sierpień 2007: październik 2007 (próba 11753), "National Geographic. Traveler": sierpień 2007 (próba 19413).

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe najchętniej czytają Polacy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl