SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kraje CEE najmocniej odczują wzrost wydatków reklamowych w 2007 r

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia opublikowała kolejny cykliczny raport dotyczący prognoz rozwoju rynku reklamowego na świecie.

Wynika z niego, że kraje naszej części Europy najmocniej odczują wzrost wydatków reklamowych w 2007 r. w porównaniu z innymi regionami świata. Jak szacują analitycy ZenithOptimedia dynamika rynku reklamowego w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnie w tym roku 16,9 proc. Drugim pod względem wzrostu rejonem świata będzie Afryka i Bliski Wschód - 15,6 proc. Tegoroczna średnia dynamika dla całego świata wyniesie 5,5 proc. i co ciekawe poniżej tej średniej będzie rósł rynek między innymi w: USA - 3,3 proc., całej Ameryce Północnej - 3,5 proc. i Europie Zachodniej - 4,2 proc.

Twórcy raportu zrewidowali swoje poprzednie prognozy dotyczące perspektyw dla naszej części Europy na lata 2006-2009. Najnowsze estymacje ZenithOptimedia wskazują, że wzrost rynku reklamowego do 2009 r. w Europie Środkowo-Wschodniej wyniesie nie 50 proc. a 57 proc. W rankingu TOP 10 krajów, w których wydatki reklamowe będą w tym czasie rosły najszybciej znalazło się aż 5 krajów z regionu CEE: Ukraina, Rosja, Rumunia, Mołdawia i Białoruś.

Specjaliści ZenithOptimedia szacują, że w przyszłym roku reklama na świecie będzie rosła szybciej niż w roku bieżącym. Z najnowszego raportu wynika, że przyszłoroczna średnia wyniesie 6,4 proc. Dodatkowe 6 miliardów dolarów wydatków reklamowych wygenerują trzy kluczowe dla mediów wydarzenia - Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, wybory w USA oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Tylko w Chinach, dzięki Igrzyskom Olimpijskim tamtejsi reklamodawcy wydadzą dodatkowo 900 milionów dolarów.

Po raz kolejny specjaliści ZenithOptimedia podnieśli prognozy dla rozwoju reklamy internetowej. W poprzednich raportach szacowali, że udział internetu w globalnym rynku reklamowym sięgnie 8,6 proc. w 2009 r. Okazało się jednak, że ze względu na bardzo szybki rozwój formatów video w sieci, udział na poziomie 8,6 proc. może zostać osiągnięty już w 2008 r. a w roku następnym wyniesie 9,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Kraje CEE najmocniej odczują wzrost wydatków reklamowych w 2007 r

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl