Kopanie za pocenie w spocie Perspiblocku niezgodne z kodeksem reklamowym (wideo)
Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot telewizyjny suplementu diety Perspiblock (Aflofarm Farmacja Polska), w którym dziewczynka kopie pocącego się mężczyznę, jest szkodliwa społecznie, utrwalając negatywne stereotypy.
W sprawie spotu Perspiblocku rozgrywającego się w przedziale pociągowym Komisja Etyki Reklamy otrzymała kilka skarg. „Reklama pokazuje chamstwo, prostactwo, bezczelne zachowanie nie tylko dziecka kopiącego mężczyznę i promuje zgodę na takie zachowania między innymi poprzez ignorancję i chamstwo jego matki” - oceniła autorka jednego z protestów. „Przede wszystkim potliwość wynika z wielu powodów, ciepło, stres, choroby, czyli sytuacje nad jakimi człowiek nie jest w stanie zapanować, i na które nie ma wpływu. O tym chyba zapomnieli twórcy spotu” - dodała.
„Reklama ta jest emitowana w godzinach oglądalności dzieci i jakie wartości niesie, że można stosować jakąkolwiek formę przemocy i nie ponosi się żadnych konsekwencji, a wręcz osoba wobec której jest ta przemoc stosowana jest napiętnowana przez otoczenie? Jak treść tej reklamy ma się wobec Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy? Żądamy karania chuliganów bijących się na ulicach, a propagujemy stosowanie przemocy przez niewinnie wyglądające dziewczynki? - pytała inna skarżąca.
„Ta reklama po prostu uczy agresji i to od najmłodszych lat i z błahego powodu. Nie chcę się czepiać, ale można sobie wyobrazić co by było jakby zamiast białego człowieka siedział w tym miejscu ciemnoskóry, inwalida lub człowiek innej wiary i też się pocił” - zaznaczył inny odbiorca.
Firma Aflofarm Farmacja Polska nie odpowiedziała na te zarzuty. Natomiast Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot Perspiblocku nie jest zgodny z kodeksem branżowym.
„Reklama przedstawiająca dziecko kopiące pocącego się mężczyznę, narusza dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zachowanie przedstawione w reklamie ma podwójnie negatywny wydźwięk - gdyż propaguje niewłaściwe wzorce wychowawcze i dyskryminuje osoby mające problem nadmiernego pocenia się. Reklama jest szkodliwa społecznie, ponieważ utrwalanie negatywnych stereotypów może mieć niekorzystny wpływ na dzieci i młodzież” - uzasadnił zespół orzekający.
Dołącz do dyskusji: Kopanie za pocenie w spocie Perspiblocku niezgodne z kodeksem reklamowym (wideo)