Empik Go organizuje drugą edycję konkursu na scenariusz audio
Empik Go uruchomił drugą edycję konkursu na scenariusz serialu audio skierowanego zarówno do młodych, jak i doświadczonych twórców. Zwycięski scenariusz zostanie zrealizowany w 2022 roku. W tym roku głównemu konkursowi towarzyszy dodatkowy - na opowiadanie o miłości.
W pierwszej edycji konkursu Empik Go STORY na scenariusz audio nadesłanych zostało ponad 500 zgłoszeń. Organizatorzy oraz jury byli zaskoczeni liczbą oraz wysoką jakością prac. Na podstawie wyłonionego w pierwszej edycji konkursu zwycięskiego scenariusza Anny Robak-Reczek powstał serial audio „Gra Luizy”. Produkcja z udziałem Aleksandry Lindy, Bogusława Lindy oraz Dawida Ogrodnika stała się najpopularniejszym tytułem tego lata - w lipcu była to najchętniej słuchaną audioprodukcją w aplikacji. Jednocześnie trwały pracę nad serialem audio i adaptacją książkową „Gry Luizy”, która już we wrześniu tego roku ukaże się nakładem wydawnictwa W.A.B.
Kontrakt na realizację serialu audio w gwiazdorskiej obsadzie oraz nagroda pieniężna to nie jedyne korzyści płynące z udziału w konkursie organizowanym przez Empik Go. Lider na rynku treści cyfrowych zapewnia dotarcie i promocję tytułu w wielu kanałach jednocześnie – na Empik.com, w aplikacji mobilnej, z której co miesiąc korzysta 250 tysięcy użytkowników, a także w całym ekosystemie marki Empik. Wsparcie, które otrzyma laureat dotyczy także całego zaplecza produkcyjnego oraz scenariopisarskiego. Zespół Empik Go zapewnia rozwój scenariuszy wszystkich odcinków pierwszego sezonu serialu i produkcję najwyższej jakości, z udziałem obsady z aktorskiej pierwszej ligi.
- Naszym celem jest znalezienie i docenienie najlepszych twórców. Mamy już dowody na to, że serial audio w Empik Go może otworzyć drogę do filmowej ekranizacji czy wydania książki w tradycyjnej papierowej formie. Zachęcamy do udziału w konkursie tych, którzy szukają sposobu, żeby zaistnieć na rynku kultury i rozrywki. Chcemy budować relacje z autorami, odkrywać i wspierać najzdolniejszych – mówi Paweł Heba, Dyrektor Kreatywny Empik Go.
W jury drugiej edycji konkursu zasiadają Anna Dziewit-Meller (pisarka i dziennikarka), Wojciech Chmielarz (autor kryminałów i dziennikarz), Łukasz Muszyński (dziennikarz filmowy, zastępca redaktora naczelnego portalu Filmweb) oraz Katarzyna Franus (kierownik literacki w Empik Go). To właśnie oni zdecydują, która z nadesłanych prac okaże się tą najbardziej inspirującą oraz intrygującą. Zadaniem jurorów jest przeczytanie wszystkich prac oraz wytypowanie wyjątkowych osób, które zostaną zaproszone do dalszej współpracy.
Pierwsza edycja konkursu Empik Go STORY pokazała, że udział w konkursie scenariopisarskim nie musi oznaczać jedynie nagrody w postaci realizacji produkcji audio. Anna Robak-Reczek udowodniła, że tekst może być na tyle wielowymiarowy, by mogła powstać na jego podstawie także powieść. „Gra Luizy” w formacie tradycyjnej książki papierowej ukaże się już 15 września nakładem Wydawnictwa W.A.B., a kolejne 7 tytułów jeszcze w 2021 roku zadebiutuje na rynku wydawniczym.
- Pierwsza edycja konkursu Empik Go STORY otworzyła nam jeszcze szerszy kanał komunikacji z twórcami. Wielu z nich pojawiło się na naszym torze po raz pierwszy. Chcemy podtrzymywać relacje z wieloma z nich. Oprócz zwycięskiego projektu pracujemy nad kolejnymi tytułami, które ukazywać będą się w formie audiobooka, ebooka, książki w druku na żądanie, słuchowiska lub serialu. To dodatkowa funkcja konkursu - przegląd talentów na polskim rynku. Interesujący twórcy, którzy nie zakwalifikują się do finału konkursu mogą zostać zaproszeni do współpracy na warunkach rynkowych - dodaje Paweł Heba.
Główna nagroda w konkursie Empik Go STORY to 15 000 zł oraz umowa z Empik Go na scenariusz całego serialu audio, za wynagrodzeniem. Laureaci konkursu Empik Go SHORT mają szansę na 5 000 złotych oraz warsztaty literackie Małgorzaty Wardy, podczas których będą wspólnie pracować nad swoimi tekstami.
Zgłoszenia w konkursie STORY można wysyłać do 30 listopada, natomiast w konkursie SHORT do 31 października.
Wystarczy wypełnić formularz na www.empik.com/story lub www.empik.com/short. Rozstrzygnięcie konkursu zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Empik Go organizuje drugą edycję konkursu na scenariusz audio